recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eurobird 9A (9.0 E)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEurobird 9A (9.0 E)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Emne: Eurobird 9A (9.0 E)
    Sendt: 25-September-2011 kl. 18:26
Hej Forum!
 
I forbindelse med mit skift til min nye Octagon modtager (se tråd her) ville jeg gerne udvide min Astra / Hotbird parabol til også at kunne tage nogle FTA kanaler på Eurobird 9A (9.0E). Der er forventet signalstyrke på 49-50 her i KBH-området.
 
Jeg har en gammel no-name parabol på 72 x 82 cm (B x H) med et centreret 6.2 graders beslag som tager Astra og Hotbird ganske fint. Jeg har ikke kunne finde et multi-beslag til den, så valget stod mellem en ny Europa-parabol (ca. 1.500 kr) eller så at finde en dualhead LNB, så Hotbird lnb'en blev udvidet til Hotbird + Eurobird (13E + 9E = 4 grader). Det burde rent faktisk kunne lade sig gøre - på nettet er der Eurobird opskrifter, hvor man taper en lnb på ydersiden af en Hotbird lnb (de skal sidde helt tæt!).
 
Da jeg kunne bestille denne lnb sammen med min modtager prøvede jeg den billige løsning (den kostede under 200), vel vidende at mine odds nok var 50/50.
 
Jeg har i dag forsøgt at koble den på min eksisterende installation, men har ikke kunne modtage Eurobird. Den sidder på Hotbird + Astra kablet og jeg har testet både med den gamle og den nye modtager, så det kan kun være et problem med opsætningen af lnb'en. Har sågår testet at den yderste lnb kan modtage Hotbird (i 13E positionen), så alt er fysisk ok.
 
Jeg har også forsøgt med forskellige skews og forskellige afstande (HELT tæt burde nu være den rigtige opsætning!), men ingen Eurobird. Mit beslag tillader at tvillinge-lnb'ens hoveder sidder så tæt, at de rør hinanden, men her fik jeg kun nogle kanaler på Eutelsat (7E) ind (i dårlig kvalitet), så min teori er at det lovede minimum på 4 grader er oversolgt (eller for optimistisk på min "lille" parabol). Forsøgte i øvrigt at dreje parabolen 1-2 grader mod vest, men så mistede jeg Astra og Hotbird, så parabolen står i udgangspunktet optimalt...
 
Er der nogen gode forslag eller nogen der vil købe?
Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 18:34
Forklaring fundet efter at have tænkt lidt over det i dag!
Afstanden mellem center på Astra lnb'en og center på Hotbird lnb'en på min parabol er 72 mm (for 6,2 graders afstand). Det giver 11,6 mm pr. grad.
Afstanden mellem Hotbird (13E) og Eurobird (9E)er 4 grader, hvilket betyder at afstanden mellem center på Hotbird og Eurobird burde være 11,6 x 4 = 46,5 mm. Desværre kan de to lnb-hoveder på min nye "flex" lnb ikke presses tættere sammen end 58 mm (selvom den ikke rører beslaget).
Min parabol er simpelthen for lille til denne monoblok - eller også så holder den ikke det den lover, når der står at den virker fra 4 grader og op...
 
Retur til forhandleren...
Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 11:39
OK - inden det her bliver en monolog vil jeg høre om nogen kan hjælpe mig med at finde en egnet parabol til 9E, 13E og 19,2E. Problemet er nok først og fremmest at 9E og 13E ligger så tæt (4 grader) at der enten skal nogle kompakte lnb'ere til - eller også en større skærm (= længere arm = mere plads til lnb'erne).
 
Jeg synes at Triax parabolerne TD78 og TD88 ser gode ud, men er en TD78 nok til at trække Eurobird 9A, Hotbird og Astra uden udfald i KBH området?
 
Og er TD78 stor nok til at lnb'erne kan placeres med kun 4 graders afstand?
 
På forhånd tak!
Anders


Redigeret af A.Morup - 27-September-2011 kl. 11:40
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af A.Morup A.Morup skrev:

OK - inden det her bliver en monolog vil jeg høre om nogen kan hjælpe mig med at finde en egnet parabol til 9E, 13E og 19,2E. Problemet er nok først og fremmest at 9E og 13E ligger så tæt (4 grader) at der enten skal nogle kompakte lnb'ere til - eller også en større skærm (= længere arm = mere plads til lnb'erne).
der er flere som er lavet på Toroidal T90 designet under andre mærker, der har lige været en andet tråd om emnet.. så du finder den nok her under sat tv.
 
Når du så vælge de rigtige LNB's (smalle findes), som jeg f.eks. købte hos http://www.satking.de/
bruge denne f.eks
 
denne Maximum T55 kunne måske også bruges?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2011 kl. 17:32
faldt tilfældigvis over nogle lnb som klarer 4grader her
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2007
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2011 kl. 19:03
Eller Inverto Multiconnect

http://www.inverto.tv/guide/?p=9


Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 18:51
Hej Pendec!
 
Jeg forsøgte mig med Octagon dual-head lnb'en, men den lover mere end den holder Disapprove
Det er faktisk den som jeg beskriver i min oprindelige post i denne tråd. Den er nu billigt til salg - 100 kr + porto og så er den din Wink
 
Jeg tror at jeg vil gå efter TD78 - jeg kan godt se at Toriadal løsningen er smart, men jeg synes bare selve parabolen er ret grim - for grim til at hænge lige over min terrasse!
 
Men tak for input!
Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2011 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af A.Morup A.Morup skrev:

Jeg forsøgte mig med Octagon dual-head lnb'en, men den lover mere end den holder Disapprove
Det er faktisk den som jeg beskriver i min oprindelige post i denne tråd. Den er nu billigt til salg - 100 kr + porto og så er den din Wink
 
lol, fik aldrig klikket på din link i starten, så ja, det var skægt og alligevel kedeligt den ikke virkede når de nu forklarede det så flot, med den flex funktion.
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu