recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til lav signalstyrke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til lav signalstyrke

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ANTWIL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til lav signalstyrke
    Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 22:16
Håber på lidt hjælp her,

Har parabol fra VIASAT og efter at have virket fint i en periode, har jeg nu en signalkvalitet på 100% men en signalstyrke på 36-52% og den er ikke særlig konstant. Hvad kan dette skyldes og hvorledes afhjælper jeg dette? Kan jeg eventuelt påmontere en signalforstærker?
Overenstående bevirker at jeg ofte har udfald og "farve firkanter" i billedet specielt på HD kanalerne....ævæv

MVH
ANTWIL

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 00:17
Forstærkere hjælper intet. Dårligt signal bliver ikke forbedret ved at blive forstærket. Og det er det der er dit problem. Din parabol er enten gået ud af allignement, eller der er gået ged i din kabelføring. Hvis du er Gør Det Selv Mand så træk et nyt kabel direkte fra LNBen til recieveren. Hvis det løste problemet, så er det din ledninger/stik der er problemet. Hvis ikke, så er det din parabol eller LNB der trænger til justering/udskiftning. Det kan du klare selv, hvis du har en Satfinder og den fornødne viden, ellers er det en antennemand der skal ud
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
ANTWIL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 14:49
Hej MC,

Tak for din hjælp. Jeg har ført mit kabel gennem et vindue og dermed "indsat" et fladt antennestykke. Kan denne deling af kablet betyde den nedsatte signalstyrke eller kan man dele et kabel alle de gange man vil uden at miste signalstyrke?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 15:04
 
 Samling af et kabel er ikke at anbefale, flade kabler heller ikke, så træk et nyt kabel hele vejen, så er jeg sikker på at alt vil være i orden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu