recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af TV til svigerforældrene.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af TV til svigerforældrene.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 03:54

Velkommen til recordere.dk

For nylig købte vi et SONY 40EX710 til vores mor.

Det var en skuffelse, at tvet i menuen påstår, at det ikke kan sortere kanalerne, når det gælder DVB-C kanaler - altså kabeltv. 

Det har SONY forhåbentlig fået styr på i det tv, du hælder til, hvis de har kabeltv? Andre producenter som fx Panasonic formår jo at tilbyde 4 individuelle favoritter, som man så kan sortere efter lyst og behov. Indland, udland, børnekanaler eller hvad der nu falder en ind.

I min mors tilfælde må hun så sidde med en seddel og taste kanal 117 eller lignende, hvis hun vil se TV2. Dybt træls og mærkeligt, at SONY - i hvert fald på denne model - tilsyneladende ikke har formået at programmere et ergonomisk betjeningslag ovenpå. 

Men så kan hun jo få min Panasonic, når jeg skifter næste gang. Wink

Mvh. Jørgensen



Redigeret af Jørgensen - 23-Oktober-2011 kl. 03:55
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Amalskaer Amalskaer skrev:

Generelt er plasma tv klodsede, men hvis de er SÅ gode, hvorfor er de så som regel billigere end led tv? Just asking


I store størrelser?

Fordi det er billigere at producere et stort plasmapanel der kan give en super billedperformance end et stort LCD panel der skal forsøge at være lige så godt som et plasma.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Oprindeligt skrevet af Aqaitas Aqaitas skrev:

Det jeg ville sige til dine svigerforældre er at de skal tage ud hvor de kan se en masse tv og så vælge det som DE synes har det bedste billede.. Tit og ofte så fortæller de tekniske specs jo ikke specielt meget om billedet, som tvet kan fremvise. Hvad jeg synes er et godt billede, behøver du jo ikke være enig i... Bare mine 2 cent.

Så du mener de skal tage det tv der ser bedst i ud et meget oplyst butikslokale?

I mine øjne er det bedste billede det mest korrekte billede, og derfor stoler jeg mere på hvad forskellige reviews fortæller om et fjernsyns billede end hvad jeg kan se hos f.eks. fona og elgiganten.

Det jeg mener er at svigerforældrene sikkert ikke går så meget op i nørderi som os der sidder herinde, og derfor sikkert er ligeglade med div reviews der snakker om små forskelle i grayscale eller hvor meget sort det kan vise, eller om det er 100hz eller 1000hz . Derfor mener jeg de sikkert vil være godt tilfredse med et tv hvor de selv synes der er et godt billede.  Når jeg selv køber tv sidder jeg også og læser reviews og finder ud af så meget som jeg kan om dem, men som jeg startede med at sige, hvad vi nørder ligger vægt på, gør største delen af landets befolkning ikke... 
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu