recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Får det nogensinde ende?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFår det nogensinde ende?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Emne: Får det nogensinde ende?
    Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 17:27
Sidder tilfældigt og sapper gennem de 30-40 kanaler i Yousees fuld pakke, der er intet af interesse,
får vi nogensinde muligheden for,på alle hylder,at vælge lige de 6-8 programmer, man nogensinde ser,
 
og så kun betale for dem?
 
ved godt at jeg kan lave en favoritliste, men betale skal jeg alligevel.
MVH Frank Pedersen

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 17:41
Jeg tvivler på vi nogensinde slipper med at betale for kun de programmer og kanaler vi gider.

Til gengæld nøjes jeg allerede nu med kun at se de 6-8 programmer jeg gider, jeg lader min htpc optage de serier og programmer jeg har interesse for og efterfølgende ser jeg dem så når jeg har lyst. Nu har jeg så et lager af interessante programmer, så hver gang jeg sætter mig til flimmeren er der noget interessant at se. Live tv og kanalzapperi har jeg droppet helt, det er skønt..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Sidder tilfældigt og sapper gennem de 30-40 kanaler i Yousees fuld pakke, der er intet af interesse, får vi nogensinde muligheden for,på alle hylder,at vælge lige de 6-8 programmer, man nogensinde ser, og så kun betale for dem?
 

Er du villig til at betale for kun 8 kanaler, når prisen bliver cirka den samme som det du giver i dag?


Klaus
(Bruce sang det: "57 channels and still nothing on")


Redigeret af KlausDM - 30-Oktober-2011 kl. 19:35
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Sidder tilfældigt og sapper gennem de 30-40 kanaler i Yousees fuld pakke, der er intet af interesse, får vi nogensinde muligheden for,på alle hylder,at vælge lige de 6-8 programmer, man nogensinde ser, og så kun betale for dem?
 
Er du villig til at betale for kun 8 kanaler, når prisen bliver cirka den samme som det du giver i dag?

Klaus
(Bruce sang det: "57 channels and still nothing on")


Man betaler jo ikke for kanalerne, man fordeler udgifterne mellem alle seerne - måske kun indenfor den pakkegruppe, men har købt -  men man fordeler i hovedsagen blot nogle næsten faste udgifter.

Det svarer lidt til, at jeg med glæde betaler for vejene i det nordlige Jylland uanset at jeg ikke har været i bil nord for Hobro i mindst de sidste 20 år.  Det modsvares nemlig helt af, at mange nordjyder ikke komme så ofte på 'mine' veje, men alligevel betaler for mange af dem.

Udover at det er administrativt let, at vi alle betaler  i fællesskab, giver det mig en fri mulighed for at køre en tur  til Skagen, skulle jeg alligevel få lyst til at køre nordenfjords.  

Med fjernsyn er der yderligere det forhold,  at  reklamesalget bliver bedre  når en kanal har flere mulige seere.  Jeg ser fx aldrig TV3 - dvs næsten aldrig - for sidste søndag aften var der 'The West Wing' på 3 Puls -  og der så jeg  så  IKEA reklamen alligevel.   Det betales der for og seerne  skal derfor  samlet betale mindre.

Problemet opstår faktisk først, nå meget dyrere kanaler til et afgrænset  publikum vil nasse sig ind på den fælles betaling.  

Det gælder i høj grad sportskanalerne, hvor de helt ubegribeligt høje lønninger til sportsstjerne giver helt ubegribeligt dyre sportskanaler.   Men over halvdelen af seerne ser slet ikke sport.
Også fx TV3, der jo ikke overdriver kravene til selvstændige tanker hos sine seere,  koster  en bondegård og kun ses  af en  trods alt mindre seergruppe.

Det har ofte undret mig, at de der hyppigst kritisere 'de unødig' kanaler  ofte er de samme, som vil tabe stort på et frit valg.  Det er de samme, som mest ser sport eller  TV3, kanal 4,5,6 og 9.

Alle de kanaler, som næsten intet koster, er dem, de vil fravælge.  Så skal jeg betale 1kr i stedet for 50 øre for ZDF eller SVT1, skal  en TV3 seer måske skal betale 50-60 kr eller mere for denne ene kanal.  

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 14:56
Citér Det gælder i høj grad sportskanalerne, hvor de helt ubegribeligt høje lønninger til sportsstjerne giver helt ubegribeligt dyre sportskanaler.   Men over halvdelen af seerne ser slet ikke sport. 

Ligesom de ubegribelige høre lønninger til skuespillere, tv værter og ansatte, giver ubegribelige høje kanal priser (ZULU, Kanal 5 o.lign) for kanaler som under en 1/3 del af befolkningen ser.

Jeg ville hjertens gerne have en sportspakke, så kan jeg slippe for at betale til kanaler som TV3, Kanal 5, 3 Puls, Zulu, TV2 Film, og Kanal 4 som jeg alligevel meget sjældent ser.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Baum Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 04:13

I gamle dage var der brugerafstemninger om hvilke kanaler der skulle være i pakkerne. Da fik man tilsendt et skema med kanaler og hvad de kostede. Så kunne man krydse dem af man havde interesse for.

Men loven blev lavet om, og brugerafstemninger blev frivillige. Siden er priserne steget voldsomt.

Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


Man betaler jo ikke for kanalerne, man fordeler udgifterne mellem alle seerne - måske kun indenfor den pakkegruppe, men har købt -  men man fordeler i hovedsagen blot nogle næsten faste udgifter.

Det svarer lidt til, at jeg med glæde betaler for vejene i det nordlige Jylland uanset at jeg ikke har været i bil nord for Hobro i mindst de sidste 20 år.  Det modsvares nemlig helt af, at mange nordjyder ikke komme så ofte på 'mine' veje, men alligevel betaler for mange af dem.

Udover at det er administrativt let, at vi alle betaler  i fællesskab, giver det mig en fri mulighed for at køre en tur  til Skagen, skulle jeg alligevel få lyst til at køre nordenfjords.  

Med fjernsyn er der yderligere det forhold,  at  reklamesalget bliver bedre  når en kanal har flere mulige seere.  Jeg ser fx aldrig TV3 - dvs næsten aldrig - for sidste søndag aften var der 'The West Wing' på 3 Puls -  og der så jeg  så  IKEA reklamen alligevel.   Det betales der for og seerne  skal derfor  samlet betale mindre.

Problemet opstår faktisk først, nå meget dyrere kanaler til et afgrænset  publikum vil nasse sig ind på den fælles betaling.  

Det gælder i høj grad sportskanalerne, hvor de helt ubegribeligt høje lønninger til sportsstjerne giver helt ubegribeligt dyre sportskanaler.   Men over halvdelen af seerne ser slet ikke sport.
Også fx TV3, der jo ikke overdriver kravene til selvstændige tanker hos sine seere,  koster  en bondegård og kun ses  af en  trods alt mindre seergruppe.

Det har ofte undret mig, at de der hyppigst kritisere 'de unødig' kanaler  ofte er de samme, som vil tabe stort på et frit valg.  Det er de samme, som mest ser sport eller  TV3, kanal 4,5,6 og 9.

Alle de kanaler, som næsten intet koster, er dem, de vil fravælge.  Så skal jeg betale 1kr i stedet for 50 øre for ZDF eller SVT1, skal  en TV3 seer måske skal betale 50-60 kr eller mere for denne ene kanal.  

Lars   Smile



Clap

Jeg har altid været møg sur over at jeg ikke bare kunne vælge og vrage blandt TV-kanaler, men din forklaring gav mig lige en åbenbaring i forhold til hvorfor pakkeløsningerne er nødvendige Smile

Clap
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu