recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV 2 jailbreak and beyond
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple TV 2 jailbreak and beyond

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV 2 jailbreak and beyond
    Sendt: 07-November-2011 kl. 22:15
Hej folkens

Jeg har fået mig en Apple TV 2, opdateret til 4.4.2 og har da også fået jailbroken den med seasonpass (tethered).
Efterfølgende ville jeg så installere diverse ting på den, men jeg kan se at Plex ikke er klar til 4.4.2 endnu.
Har hørt noget om NitoTV (ved ikke helt hvad det er), og XBMC.

Men så kommer "ssh" ind i billedet.
Det fatter jeg hat af.
Har via youtube videoer fået startet Putty op (kører Win XP), og fået skrevet koder ind, som resulterede i at NitoTV nu fremgår i menuen.

Via den skulle man kunne installere XBMC, og har da også fået det punkt, men det starter ikke op.
NitoTV har en masse punkter, jeg slet ikke fatter hvad er, så måske der skal vælges noget for at få det til at virke, måske skal jeg holde mig fra noget andet.

Fatter som sagt ikke noget af det der ssh.

Er der nogen der kan forklare, og/eller linke til meget udførlig guide til det der ssh, så jeg kan få XBMC og andet anbefalelsesværdig installeret.

Tips om andet uundværligt til Apple TV 2 modtages også gerne.
Har hørt om unblock-us, og Netflix, men vil gerne have undertekster (engelske) på film og serier.
Er der det på Netflix? (har hørt der skulle være på 80% af alt på Netflix ved udgangen af 2011, men har ikke kunne få det bekræftet).

Er der adgang til andet godt via ATV2, fx iBBC player, Hulu eller andet?

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 18:20
Nå, det er åbenbart ikke rigtig noget folk gør i, eller orker at videreformidle.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 20:10
Jeg installerede XBMC uden NitoTV i sin tid. Jeg kan ikke helt huske hvilken guide jeg fulgte, men jeg fulgte den nederste del af nedenstående guide for et par dage siden til at opdatere til nyeste build, og det virkede fint.

Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Brian Broe Brian Broe skrev:

Jeg installerede XBMC uden NitoTV i sin tid. Jeg kan ikke helt huske hvilken guide jeg fulgte, men jeg fulgte den nederste del af nedenstående guide for et par dage siden til at opdatere til nyeste build, og det virkede fint.



Startede forfra ved at gendanne og jailbreake igen.
Og så brugte jeg den guide du der linker til, og mit problem var nok i første omgang, at jeg ikke fik installeret et nightly build, som er det eneste der virker på 4.4.2.

Det der ssh er nok ikke noget jeg kommer til at fatte, men hvis bare der er udførlige guides til hvad man skal skrive for at få installeret hvad, så går det nok.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 07:26
Er der kommet et untethered jailbreak til iOS5 til Apple TV 2? Har ikke fulgt så meget med på det sidste...
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Er der kommet et untethered jailbreak til iOS5 til Apple TV 2? Har ikke fulgt så meget med på det sidste...


Ikke så vidt jeg ved.
Så skulle det være igår eller i forgårs.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Brian Broe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 08:39
Jeg har heller ikke kunnet finde et untethered jailbreak til IOS 5 endnu, men jeg har heller ikke undersøgt det ret nøje, da XBMC kører ganske fint på IOS 4, og jeg ikke rigtigt bruger den til andet.

Ang. SSH, så er det bare protokollen man bruger til at fyre nogle kommandoer af via fjernadgang. 
Det du skal fatte, hvis du for alvor vil til at rode med det, er de unix kommandoer man fyrer af. 
Dybest set er det bare kald til nogle programmer der er installeret såsom wget og dpkg.
Men bare rolig. Dem ved jeg heller ikke så meget om. Jeg kopierer bare det folk skriver, at jeg skal skrive.. :)
Sony KDL-40W4500 m. Stofa DVB-C - Sony DAV-F200 - Apple TV 2 m. XBMC - Xbox 360 - iPad 1 - HTC Legend
Til top
John S Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 21:20
Hvis man ikke selv gider alt det nørdede i denne forbindelse, så kan man købe Firecore som installerer det hele fra din PC. Nemt og lige til. (Jeg har ikke undersøgt om de understøtter iOS5 endnu.)
Til top
John S Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af John S John S skrev:

Hvis man ikke selv gider alt det nørdede i denne forbindelse, så kan man købe Firecore som installerer det hele fra din PC. Nemt og lige til. (Jeg har ikke undersøgt om de understøtter iOS5 endnu.)


Og lige som jeg skrev dette her, så kom der en ny version. Og det er en af de fede ting, der er intet nørdet over at installere/opgradere, det er ren peg og klik.!
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 06:24
Ja, man må sige, at Firecore har leveret varen de sidste måneder efter en noget langsom start.

Men nu tror jeg snart ikke, der kan presses mere ud af ATV2 - det er trods alt ikke det store, der er under motorhjelmen. Så vi må håbe rygterne om en snarlig ATV3 er korrekte. Og så begynder jailbreak cirkuset forfra :-)
Til top
John S Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 10:04
Jeg har både Apple TV2 og et par WD TV Live, og jeg nyder begge dele. Jeg savner egentligt ikke det store i nogen af dem. Men hvis der kommer en Apple TV3 med et eller andet fedt, så ved man jo aldrig om man opgraderer. (Eller, det gør man jo nok..)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu