recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ta2024 amatør review
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketta2024 amatør review

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 320
Direkte link til dette indlæg Emne: ta2024 amatør review
    Sendt: 11-November-2011 kl. 18:54
Hey hey

Så har jeg modtaget min sonic impact t-amp, den med den originale ta2024 chip :]

Til dem der ikke kender den, er det en enormt billig 2vejs-digital forstærker der i anmeldelser er blevet rost til skyerne. ( google )

Ville lige gi et lille review og lægge lidt karma tilbage i skuffen - bemærk at undertegnede er audiofile-næsten-noob :)

 Setup'et går direkte fra et ac97' lydkort i computeren ind i ta2024 og videre i en jamo sub 80 og herfra til et par b&w 601.

Den kan godt spille højt. Med 80% udgangseffekt fra computer og ta2024 sat på ca 50% overdøver den en god samtale i lokalet på 3x4m. Synes den gør det uden forvrængning, og kan ihvertfald spille mindst lige så højt som min gamle pioneer forstærker.

Det står jo lynhurtigt klart hvor hårdt den musik du lytter til på pc'en er komprimeret, irriterende :)

Synes i det hele taget den gør et rigtigt godt job i mellem og høje toner.

Bassen er ren, og den lille forstærker har intet imod at trække den "lille" passive subwoofer.

Som setup til computeren synes jeg sådan en ta2024 er virkelig lækker. Hvad klarhed angår - også når man spiller højt - er der er ingen sammenligning med de pc-højtaler & subwoofer-sæt jeg ellers har haft på igennem tiden. Imho gør den også et langt bedre job end min gamle pioneer forstærker på dette område. Når jeg får en ordentlig lydkilde kan det være jeg vender tilbage med en ny mening :] 

/


Redigeret af AndreasMo - 04-Marts-2012 kl. 23:13
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 21:52
Har du et link til den omtalte forstærker ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 320
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 23:28
Her
http://www.amazon.com/Sonic-Impact-15-Watt-Portable-Amplifier/dp/B00009W44B

og når i har grinet færdig over udseendet, læs da lige sidenoterne LOL

"The T-Amp is basically the same design as the $125 Tripath TA2024B evaluation board, but selling at a bargain price. Sonic Impact cut corners on the case and connectors (and perhaps quality control - several people report receiving DOA units), but the internals are  top-notch. "

review
http://www.6moons.com/audioreviews/sonicimpact/t.html

et par sidenoter
http://www.retrothing.com/2005/10/sonic_impact_ta.html


Redigeret af AndreasMo - 11-November-2011 kl. 23:38
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 22:14
Hvorfor ikke bare købe den for 20 USD mindre og i et sort (= pænere) kabinet?

http://www.amazon.com/Dayton-Audio-DTA-1-Digital-Amplifier/dp/B001PNOH2I/ref=cm_cr_pr_product_top
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 23:45
Har du hørt TA2020? Den har lidt flere kræfter, og kan med de rigtige højttalere leverer rigtig fin bas.
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 320
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 02:06
Fandt den her lokalt til samme pris som daytons Wink

har set sådan en ta2020 til 100kr inkl forsendelse (!!) på ebay, så det sker nok snarest.  ( her )

de fåes i mange udgaver med forskellige chips på ebay, fra 15-100w pr kanal, men prisen stiger også lige så hurtigt som antallet af watt og features..



Redigeret af AndreasMo - 13-November-2011 kl. 04:43
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 320
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 16:47
dysterland -> er det dig der driver hififorfolket.dk? :0)

Den lepai model var faktisk eneste anden mulighed jeg fandt inden for landets grænser! Den har bare en blå led lampe i volumen-knappen, og det var en afgørende faktor for mit valg :/

Men overvejer kraftigt sådan en til roskildefestival '12 :)



Redigeret af AndreasMo - 13-November-2011 kl. 23:10
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af AndreasMo AndreasMo skrev:

dysterland -> er det dig der driver hififorfolket.dk? :0)

Den lepai model var faktisk eneste anden mulighed jeg fandt inden for landets grænser! Den har bare en blå led lampe i volumen-knappen, og det var en afgørende faktor for mit valg :/

Men overvejer kraftigt sådan en til roskildefestival '12 :)

Ja, det er mig. Og jeg begyndte netop at sælge de forstærkere, alene af den grund, at ingen andre gjorde det Big smile. Hififorfolket handler først og fremmest om anmeldelser og forum - shoppen er et biprodukt, som opstod på grund af al snakken om festival-anlæg.

Men det er helt klart en bedre model, du har fundet på ebay. Dem, jeg har, er fine til festivalbrug og til biler, og jeg vil også mene, at det er det, de er beregnet til (som det blå lys også indikerer LOL). Hvis man vil bruge Tripath til hifi i stuen, så skal man have fat i nogle andre modeller.

Og det er heller ikke nogen hemmelighed, at dem, jeg sælger, kan købes billigere på eBay Wink

HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 320
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 03:17
Jamen kan da kun sige godt initiativ ;)

Tror der er mange roskildegængere der ville benytte sig af tilbuddet hvis de kendte til forstærkeren og dens egenskaber - det er altså ofte man på roskilde tænker "stakkels lille stereoanlæg" når man selv kommer fra en lejr med 10+ bilbatterier (og altid løber tør for strøm :0)

De koster det samme, imho er nok det samme der er inden i, sålænge der står ta2020 på forsiden.
Og lepai har nok en større sandsynlighed for en "ægte" tripath (ikke fordi et kopi-kredsløb ikke leder strømmen lige så godt :)

Overvejer selv til næste roskilde et setup med en solcelle + 2-3x bilbatteri + en tripath.
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 21:59
2-3 bilbatterier er i hvert fald rigeligt til en festival. Jeg bruger selv 2 stk. 12V 7Ah scooterbatterier til mit festivalanlæg med TA2020, og ét batteri kan holde omkring 3 dage...
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 320
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 11:50
Hvad har du på af højtalere til det setup?

Spiller det en lejr op på "her holder vi fest for blokken" niveau? :)


Redigeret af AndreasMo - 23-November-2011 kl. 11:51
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu