recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan gendanne alt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan gendanne alt?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 05:14
Oprindeligt skrevet af Momsemor Momsemor skrev:

Hej Thorvald...
Du kan jo også prøve, at ringe til LG og forklare dem problemet. Som regel kan man købe et sæt gendannelsesdiske til sin computer for ca. 300 kr. og nogle firmaer sender dem endda gratis Smile
Du skal oplyse serienummeret, der står bag på din computer.
 
Ja, den mulighed foreligger også "hvis alt andet glipper". Jeg har dog ikke ringet til dem, men skrevet en mail til dem. Har ikke fået svar endnu, men det skal blive interessant at se hvad de siger.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 07:07
Ok - lad os så se på "LG Smart Recovery" programmet; Der er tre hovedfunktioner i programmet:
1) Sikkerhedskopiering af systemet.
2) Systemgendannelse.
3) Funktioner (formatering af partitioner m.v.).
 
Add 1) Programmets egen korte beskrivelse er: "LG Smart Recovery systemsikkerhedskopiering lagrer sikkerhedskopier af programmer, systemindstillinger og systemfiler på en systempartition". Med dette program kan man vælge at oprette en sikkerhedskopi af systemet på harddisk, DVD, CD eller lign. Dette er en gendannelses DVD, som man kan boote fra. Men dette betyder at jeg laver en sikkerhedskopi af hvordan systemet ser ud idag - og det er jo ikke særligt interessant.
 
Add 2) Programmets egen korte beskrivelse er: "LG Smart Recovery gendanner dit system til den tilstand, hvor der sidst blev sikkerhedskopieret." Denne funktion er umiddelbart den mest interessante. Ifølge beskrivelsen i manualen er det sådan at hvis man vælger "Protected Hard Disk Area", så vil systemet blive gendannet til fabriksindstillinger. Men der står også: "Valgmuligheden Protected Hard Disk Area er kun tilgængelig, hvis du vælger funktionen Safe Backup (Sikker sikkerhedskopi) første gang du kører LG Smart Recovery." Og funktionen er ikke tilgængelig.
 
Add 3) F.eks. funktionen diskhåndtering, åbner i virkeligheden blot Windows funktion til partitionering, formatering m.m. af diske/partitioner - så vist jeg kan se.
 
Jeg har også prøvet at genstarte computeren og trykke F11, for at se om jeg efter at have fået LG Smart Recovery programmet, evt. skulle få nogle andre muligheder. Men F11 virker stadig ikke.
 
Så vidt jeg derfor kan se, er jeg nødt til at få fat i LG Smart Recovery Center, som er gendannelses DVD'erne til computeren - hvis jeg vil prøve hvordan computeren er, når den er gendannet til fabriksindstillingerne.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu