recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stander, spikes, vægbeslag hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStander, spikes, vægbeslag hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kralle7800 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2011
Sted: Højslev, Danmar
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Emne: Stander, spikes, vægbeslag hjælp
    Sendt: 29-November-2011 kl. 14:14
Hey!

Er der nogle der kan hjælpe mig lidt?
Der er mange der siger at mine baghøjtalere de sidder helt forkert, de skal pege mere ned ad, men det har jeg ikke mulighed nu. De sidder bare fast i skruer. Kan man købe noget vægbeslag eller andet så det kan blive bedre, eller måske stander til bagtøjtalerne hvis de altså kan være der?

Og til fronthøjtalerne har jeg hørt at spikes ville hjælpe meget på lyden eller en flise eller lignende, men jeg ved ikke noget om det selv, så i må lige hjælpe mig lidt Smile

Mvh Christian
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 14:22
Du bør nok smide et billede op, af de omtalte baghøjttalere.

Ang. spikes, fliser og deslige handler det korrekt til- eller afkobling. Har du et hårdt gulv, f.eks. beton eller fliser ønsker du at tilkoble til gulvet, hvilket du gør med spikes.
Er det et blødt gulv, f.eks. et træguld, ønsker man i stedet at afkoble. Det letteste og billigste metoder er at købe nogle bløde fødder, som kan fås overalt. En, ofte, bedre løsning er at sætte en flise med høj masse imellem, som kan absorbere vibrationerne. Her kører man oftest HT -> Spikes -> Flise -> Bløde fødder -> Gulv.
Jeg har sidstenævste løsning, som du kan tjekke i mit setup, jeg har linket til i min signatur.


Redigeret af Irenicus - 29-November-2011 kl. 14:23
Til top
Kralle7800 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2011
Sted: Højslev, Danmar
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 14:26
Se mit setup her


Mine fronthøjtalere står på gulvtæppe, noget gammelt noget, så jeg ved ikke hvad der er bedst til dem.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 14:32
Hvad er der under tæppet?
Til top
Kralle7800 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2011
Sted: Højslev, Danmar
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 14:33
Det ved jeg virkelig ikke.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 14:37
I så fald må du enten finde ud af hvad der er derunder, eller prøve dig frem med forskellige til- og afkoblinger.

Umiddelbart tror jeg dog at du vil kunne få ligeså meget eller mere, ud af at optimere positionene af højttalerne, da fronterne ser meget klemte ud, især ventre front.
Til top
Kralle7800 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2011
Sted: Højslev, Danmar
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 14:40
Optimere positionene af højtalerne hvad mener du?
Det hele er på mit værelse, så der er desværre ikke så meget plads.. Så ved ikke lige hvad jeg  jeg kan gøre ved det.
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 20:31
Jeg ville prøve følgende:
Flyt subwooferen over på højre side af den højre højttaler - der ser ud til at være plads.. Flyt så TV-bordet ind på det står midt under TV'et og flyt din venstre højttaler ud fra sidevæggen.. Flyt også begge højttalere længere ud fra bagvæggen..

//Allan
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
Kralle7800 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2011
Sted: Højslev, Danmar
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 22:19
Hvorfor skal subwooferen flyttes over i højre side? Men jo der er da lidt plads, men heller ikke meget.. Har mit skrivebord lige ved siden af. Hvorfor skal det det hele flyttes? Smile
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2011 kl. 22:34
Fordi at placeringen af din venstre højttaler helt tæt op af væggen ikke er optimal, som Irencius også var inde på.. Det er da selvfølgelig fuldstændig op til dig selv, men jeg tror det ville gøre meget for lyden.. Det koster gratis at prøve, så det værste der kan ske er at du skal flytte det tilbage igen.. Omvendt kunne du jo blive positivt overrasket :)

//Allan
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu