recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nye højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnye højtalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nicklasfikser Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2011
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: nye højtalere
    Sendt: 05-December-2011 kl. 20:51
Hej alle :-)

Jeg ovejer at skifte mine pap eltax concept 600 ud med nogle lidt mere seriøse højtalere. Har været ude i dag og spejde lidt og synes jeg er kommet frem til et pat cerwin vega xls 12, da jeg ofte hører musik så som tiesto jeg synes kræver en god bass. Men nu vil jeg hører om i har et bedre alternativ til disse højtalere til omkring de 5400,- som disse højtaler koster. jeg vil helere være sikker på jeg får noget godt nu når jeg endelig køber noget ordenligt til de penge jeg vil give

Håber i kan hjælpe :-)
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 21:14
Jeg har ikke hørt lige præcis XLS 12, men de Cerwin Vega højttalere jeg har hørt har allesammen været basmonstre uden megen dynamik eller detaljegrad i mellemtonen eller diskanten. Det skal jo selvfølgelig nævnes at jeg kun har hørt Cerwin Vega højttalere med store +10" enheder og horndiskant. Jeg har hørt 4 - 5 forskellige modeller, både ældre og nyere modeller. Kan dog ikke huske modellerne da jeg ikke rigtig gad bruge for meget energi på dem fordi de ikke passede overens med mine behov, og for mig ser de ens ud næsten alle sammen.

Med det budget ville jeg kigge efter noget brugt, har altid selv købt brugt og har kun haft gode oplevelser.

Men med mærker som DLS, Audio Pro, Monitor Audio og ProAc får du god bund og lige så god mellemtone og diskant. Det er de mærker jeg har erfaring med.

Du kan også prøve nogle af Dali's lidt ældre, men store modeller. De skulle efter sigende også være rigtig gode til at gengive bas, uden at gå for meget på kompromis med resten af frekvensområdet. Dali Grand serien, Dali Evidence serien, Dali Suite serien og Dali Blue serien.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
nicklasfikser Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juni-2011
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 11:41
Hvis vi nu siger højtalerene skal være nye, da jeg aldrig har været meget for at købe brugt.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 13:27
Du kan se nogle af de omtalte mærker her... Smile

Men de Dali'er jeg nævner bliver du nødt til at købe brugt. De forhandles ikke mere.

Du får MEGET mere for pengene ved at købe brugt, men det er klart du skal se og høre varene først. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu