recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - onkyo 876 sr. i tvivl
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketonkyo 876 sr. i tvivl

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
per falck Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Emne: onkyo 876 sr. i tvivl
    Sendt: 12-December-2011 kl. 12:53
da jeg nu har nedlagt mit surround. og ikke ved om jeg vil have surround igen.
men satser på et mindre high end anlæg.
i den forbindelse skal jeg bruge noget effekt. gerne 2 blokke. og en forforstærker.
men nu sidder jeg lidt og kigger. på min onkyo 876 sr.
kan se der er preout udgange på.
kunne man tænke sig. at bruge den som forforstærker. på et par effekt blokke som stereo setup.
og måske senere smide et par bag højtalere og en center på igen.
 
så man bruge noget af forstærker i onkyo og noget på et par seperate blokke.
 
kan nemlig ikke forestille mig at sådan en onkyo kan koste ret meget brugt. så det er nok lige så billigt at beholde. den
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 13:11
Jeg har haft en 876'er (lækker forstærker til det den er beregnet til) men at nævne den i samme sætning som high end stereo, ville måske lige være at stramme den :-(

Og så gjorde jeg det alligevel :-)

BS
Til top
per falck Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 13:16
det ved jeg udmærket godt. nu snakker vi ikke anlæg til 200000 kr og op jo .
i denne forbindelse skulle den jo osse kun bruges til forforstærker ???? et par gode blokke og et par fornuftige højtalere. så skulle det vel kunne give lidt god lyd??   eller hvad.
 
hvor er grænsen til high end. eller bare et godt anlæg.
har fået tilbudt et par ældre denon poa s10 blokke . samt et sæt vienna auqustik beethoven højtalere.
synestes dog at denon blokke er for dyre. i forhold til hvad foreks. et par nye xtz kan købes til. ??
 
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 13:21
Det er jo altid svært at sætte en grænse, men jeg tager udgangspunkt i mit eget stereosetup (se signatur) som jeg syntes er et rimeligt, dog gammelt, stereosetup som gør det godt. Der kom min 876'er på besøg een gang og aldrig mere. Så kan du jo selv vurdere hvor min reference ligger :-)

BS
Til top
per falck Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 13:28
he he . du har da osse lidt fine sager imellem.   der er jo osse ufattelig mange meninger om de forskellige ting. og ører hører ihverftfald ikke ens.
tror sku bare jeg trænger til lidt god stereo ovenpå surround de sidste par år.
så nu er højtalere solgt.
så derfor på jagt. og hører blandet music.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 14:15
Er enig med Bschmidt, ønsker du et godt stereo setup bør du ikke benytte din Onkyo (eller en SS receiver i det hele taget). Mine oplevelser indtil videre siger at forforstærkeren har mest at sige for lyden, når man kigger på for- og effektforstærkere. VA BBG er et sæt rigtig fede HT'er, der fortjener noget godt udstyr bag, også for at det lyder.
Mange er glade for en kombination af Densen og VA, så jeg vil da anbefale at bede HiFi Freaks komme hjem til dig med denne http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=122_130&products_id=805 sammen med en Densen pre, så kan du høre om det er noget, hvis du køber de VA.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu