recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Målinger - gennemsnit af flere mics
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Målinger - gennemsnit af flere mics

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Målinger - gennemsnit af flere mics
    Sendt: 19-December-2011 kl. 15:43
Jeg faldt over dette produkt: http://www.bhphotovideo.com/c/product/800961-REG/Velodyne_MIC_5_KIT_Mic_5_Bass_Management_Kit.html

Kort sagt, er det en udvidelse til Velodyne SMS-1 boksen som muliggør at måle i 5 positioner samtidigt i stedet for, at skulle flytte en enkelt mikrofon rundt hele tiden. 

Selve produktet har ingen interesse, men jeg er meget nysgerrig efter måden de bruger gennemsnitsmålingen af flere mikrofoner, da jeg selv er ved at undersøge hvordan en sådan løsning er mulig, da jeg synes det er besværligt at skulle flytte en enkelt mikrofon rundt og lave mange målinger. Specielt når man skal verificere om de indstillinger man har lavet, opfører sig som de skal i efter-målinger.

Mit spørgsmål:
Ud fra Velodynes manual, ser det ud til, at de blot tager signalet fra hver mikrofon og laver et gennemsnitligt signal i udgangen på den lille boks. Men vil det ikke have en negativ konsekvens på signalet, da hver mikrofon jo ikke nødvendigvis har samme afstand til til lydkilden? I min verden bør signalet fra hver mikrofon blive FFT'et individuelt og derefter kan der laves et gennemsnit.

Er der andre der tidligere har gjort sig tanker om ovenstående eller har noget input?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu