recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS3 lyd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Scoring Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scoring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 lyd?
    Sendt: 29-December-2011 kl. 14:39
Kan næsten ikke tro at jeg er den eneste der kan lide at spille PS3, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvilke lydmuligheder i bruger med jeres PS3, både når i ser film og spiller?

Jeg har et par Dali Ikon 6 højtalere, samt en NAD forstærker. Hvordan får jeg lyd fra min PS3 ud i mine højtalere. Syntes det er meget begrænset når PS3'en kun har optisk og HDMI lydugang. Hvordan er dit set-up med din spillekonsol?
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 14:45
Går ikke ud fra at din forstærker har optisk indgang (toslink) ? Fjernsynet er sat til med hdmi går jeg ud fra så kan du bruge den medfølgende adapter som normalt bruges til scart til at forbinde den analogt til din forstærker. Sådan har jeg gjort da jeg allerede brugte den optiske indgang på forstærkeren og jeg endnu ikke har en fancy forstærker med hdmi switch og alt det der.
Til top
Scoring Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scoring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 14:54
det var selvfølgelig også en mulighed.. Det bliver lidt af et puslespil både at få min PS3, TV, CD-afspiller og Sonos til at fungere sammen.. :(

Specielt når man ikke lige har forstand på det..


Redigeret af Scoring - 29-December-2011 kl. 14:55
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Scoring Scoring skrev:

Kan næsten ikke tro at jeg er den eneste der kan lide at spille PS3, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvilke lydmuligheder i bruger med jeres PS3, både når i ser film og spiller?

Jeg har et par Dali Ikon 6 højtalere, samt en NAD forstærker. Hvordan får jeg lyd fra min PS3 ud i mine højtalere. Syntes det er meget begrænset når PS3'en kun har optisk og HDMI lydugang. Hvordan er dit set-up med din spillekonsol?
 
tanken er vel at man bruger en receiver med HDMI ind og UD som omdrejningspunkt. Dvs. forbind din
ps3 med HDMI til receiver (det samme med dvd osv) og så et HDMI kabel fra receiver til TV
 
mvh
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu