recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xtreamer Vs. Andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xtreamer Vs. Andet

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af pcfreak pcfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

 
Ved godt det var en masse negativt og der også er meget positivt at skrive om dem, men jeg det lader jeg nogle andre om :) 
Når man feks ser på hvor fedt XBMC er på ens computer, så undren man sig lidt over hvorfor disse bokse er lysår bagefter, både på udseende og brugervenlighed.. Men jeg søger videre efter den bedre løsning.


Fordi de alle vil lave deres egne systemer, så de skal lave hele balladen forfra istedet for bare at bruge XBMC.
Det er lidt håbløst synes jeg. Jeg kan anbefale at kigge på openelec.tv også, det er ret spændende.
Og den booter sindsyg hurtig :)

Ja det er sgu lidt håbløst.. Derfor får jeg lige præcis også en lille Ion maskine i morgen der skal bruges til OpenELEC.. Det fede er der hele tiden sker noget med XBMC.. Så håber på det bliver den endelige løsning Big smile
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
pcfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 00:07
Jeps det er fedt, openelec er godt igang med deres PVR branch også.
Og hvis man lige ofrer i en HDMI-CEC adapter (f.eks. pulse-eight) så slipper man også for en forbetjening :)
Til top
Copyright Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Copyright Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 19:20


Xtreamer ultra er ion baseret og kan ikke afspille de nye HD lyd formater som er en del af idéen ved at afspille bluray iso filer. Xbmc understøtter det heller ikke, men kan omgås ved ekstern software og Windows.

Med Windows får man så bare ikke en "ren" xbmc afspiller og jeg droppede derfor Xbmc til fordel for dune smart hd streamer som afspiller bluray iso med HD lyd, dts master hd, dolby true digital uden problemer

Skulle jeg have xbmc, blev det på en zotac zbox og absolut ikke et xtreamer produkt.



Rated R



Panasonic TH-50PX70, JBL HT-1 THX System, B&W 603, NAD216 THX, Onkyo TX-NR807B, Epson TW3200, Panasonic DMP-BD65, Xbox360, Dune Smart HD D1.
Til top
pcfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 22:14
Det ser ud til der er løsninger hvor det faktisk kan virke?
Men igen med Dune er man vel begrænset af at de gider at udvikle firmwares til deres gamle modeller? Og ligesom de fleste andre er de vel ligeglade når du først har købt boksen?
Hvad er din erfaring med dem?
Kan den afspille fra rar filer? Understøtter de HDMI-CEC på nogen måder?

Jeg faldt lige over den her i min søgen:
Til top
pcfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Copyright Copyright skrev:


 Skulle jeg have xbmc, blev det på en zotac zbox og absolut ikke et xtreamer produkt.
 

Bruger du selv Dune HD?
Og i så fald, kan du afspille direkte fra .rar filer?
Til top
Copyright Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Copyright Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 00:07


Jeg bruger selv Dune nu, og er ganske tilfreds. Jeg er selvfølgelig afhængig af deres support/firmware men har ikke haft problemer eller behov for hjælp, da den kan, hvad den lover.

Den spiller ikke fra rar (har lige testet), men det er mig ligegyldigt, da jeg aldrig har set et problem i at unrar filen først.

Der er hdmi-cec men jeg bruger det ikke.
Har en logitec harmoni til at styre systemet. Eller er der en udmærket android remote app tilgængelig.

Problemet med min tidligere xtreamer var, at den ikke kunne det som lovet, og var man en smule utilfreds i deres forum, slettede de indlægget.

Er man til 3D er det ikke nuværende Dune modeller, man skal købe, men nogle længe ventede udgaver med nye chips, hvornår de så end kommer.

Jeg er ikke til 3D, og med rygter om mulighed for cinavia (copyright beskyttelse) i de nye chips, er de nuværende fine nok til mig.

Det handler vel mest om hvert sit behov og om produktet, opfylder de ting, som de lover.

Her vinder Dune i hvert fald over xtreamer.



Rated R



Panasonic TH-50PX70, JBL HT-1 THX System, B&W 603, NAD216 THX, Onkyo TX-NR807B, Epson TW3200, Panasonic DMP-BD65, Xbox360, Dune Smart HD D1.
Til top
pcfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 00:33
Jeps det er lige præcis det som det drejer sig om, hvad man skal bruge de enkelte enheder til.
Har Dune fans?

unrar er bare så håbløst spild af tid og plads når nu XBMC kan afspille direkte fra rar filer :)
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Copyright Copyright skrev:



Xtreamer ultra er ion baseret og kan ikke afspille de nye HD lyd formater som er en del af idéen ved at afspille bluray iso filer. Xbmc understøtter det heller ikke, men kan omgås ved ekstern software og Windows.

Med Windows får man så bare ikke en "ren" xbmc afspiller og jeg droppede derfor Xbmc til fordel for dune smart hd streamer som afspiller bluray iso med HD lyd, dts master hd, dolby true digital uden problemer

Skulle jeg have xbmc, blev det på en zotac zbox og absolut ikke et xtreamer produkt.



Som jeg har læst mig til skulle OpenELEC kunne håndtere disse.

Læs evt denne tråd:
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu