recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opticum boks hjælp til kanalændringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opticum boks hjælp til kanalændringer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opticum boks hjælp til kanalændringer?
    Sendt: 18-Januar-2012 kl. 12:30
Jeg har købt en Opticum HD-c10 og har et problem som jeg ikke kan læse mig til.
Når jeg vælger at redigere mine kanaler, så jeg flytter rundt på dem, så beholder de deres originalnummer selv om de er blevet flyttet op på en anden plads.
Eksempel: TV 3 har nummer 21 når jeg søger. Jeg flytter den op som nr 3, men den har stadig kanalnummer 21. Hvis jeg bare stepper frem med remoten så er det fint nok, men hvis jeg trykker nummer 3, som gerne skulle være der TV 3 ligger, så kommer den ikke frem, da den stadig er nr 21.
Er der ikke mulighed for også at ændre deres nummer på en måde?
Jeg kan se at menuerne faktisk er ens om det er DVB-C eller DVB-S eller DVB-T tunere
På forhånd tak
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 13:17
 
 Du kan ikke nødvendigvis på en modtager som ikke er fra udbyderen ændre på nummeret selv om der opstilles i en Favoritliste. Modtageren har vel en programliste, så kan der vælges derfra i stedet for.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 08:03
Jeg har haft dem ændret før til rigtige numre, men nu har jeg jo søgt igen på kanalerne, da der er kommet nye i fællesantennen og derfor er jeg tilbage som før og kan samtidig ikke huske hvad jeg gjorde og hvor jeg fandt det på nettet, så derfor håbede jeg der var en med en Opticum boks der vidste hvordan man gjorde det :)
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 19:51
Hvis du i en af menuerne har mulighed for at slå "sortering efter LCN" FRA, så burde du kunne flytte rundt på kanalerne. (Det gør i hvert fald tricket på mine DVB-C bokse)
Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 20:59
Jeg kan godt flytte kanalerne rundt som jeg vil, men derfor er kanalens oprindelige kanalnummer stadigvæk ikke det nummer som den bliver på den nye liste. Læs evt lidt højere oppe.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu