recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning af 3D-BD på 2D-udstyr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspilning af 3D-BD på 2D-udstyr?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspilning af 3D-BD på 2D-udstyr?
    Sendt: 25-Januar-2012 kl. 18:07
Ja det alle film som er leveret på kun en disk. I en 3D afspiller kan de afspilles i 3D (og 2D). På en 2D afspiller kan man kun afspille dem i 2D.
Jeg har ikke nogle film som både er levere i 2D og 3D på forskellige diske, så jeg kan ikke udtale mig om de er anderledes.
 
Den er ikke din Panasonic 310 jeg snakker om når jeg siger at afspilleren ikke er kompatible med 3D diske. Det er naturligvis den 2D afspiller du siger ikke kan afspille 3D diske.
 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 17:09
De film du skriver om der, er så alle nogle som er enkelt disc 3D. Sådan nogen som de to sidste harry potter, der kan du sætte 3D udgaven i en ikke 3D maskine, de kan ikke afspilles. Jeg tror nu nok min afspiller, er 3D kompatibel. Pana 310. Jeg har set over 30 stk 3D film på den. Og er 100% sikker på at harry p. Filmene ikke kan afspilles i en ikke 3D maskine.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

 
Er det noget du ved, eller gætter du bare? Hvis du ikke ved det, hvorfor svarer du så på spørgsmålet?
 
Ifølge Wikipedia er alle Blu-ray afspillere i stand til at afspille en 3D Blu-ray disk.
 
 
- Per
Det er så forkert det de skriver. De 3D udgivelser, jeg har på 2 disc udgivelser, der kan den som er til 3D ikke afspilles på en alm. afspiller. Men så er der jo heldigvis, en ekstra disc med i 2D.
 
Jeg har nu prøvet nogle af mine 3D Blu-ray diske i min både en Samsung og en Sony 2D Blu-ray afspiller. Alle diskene kan fint afspilles i 2D.
 
Jeg testede med Avatar, Shrek, Step Up 3D og Samsungs 3D test disk.
 
Så enten har du en afspiller som ikke er helt kompatibel med Blu-ray standarden, eller også er det 3D disken som ikke er det.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:13
Okay, det lyder jo godt.
For mit TV får nok et par år mere inden det udskiftes, og indtil da er der jo heller ikke grund til at skifte BD-afspilleren.

Jeg takker for svarene.

Thomas
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

 
Er det noget du ved, eller gætter du bare? Hvis du ikke ved det, hvorfor svarer du så på spørgsmålet?
 
Ifølge Wikipedia er alle Blu-ray afspillere i stand til at afspille en 3D Blu-ray disk.
 
 
- Per
Det er så forkert det de skriver. De 3D udgivelser, jeg har på 2 disc udgivelser, der kan den som er til 3D ikke afspilles på en alm. afspiller. Men så er der jo heldigvis, en ekstra disc med i 2D.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En ikke 3D afspiller vil næppe kune læse en 3D skive. En 3D afspilning på et ikke 3D TV vil give et Dobbelt billede (side by side).
 
Er det noget du ved, eller gætter du bare? Hvis du ikke ved det, hvorfor svarer du så på spørgsmålet?
 
Ifølge Wikipedia er alle Blu-ray afspillere i stand til at afspille en 3D Blu-ray disk.
 
 
- Per
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:01
Lige netop Saw har en ven haft lånt, og der er ingen problemer.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 10:58
Pokkers, men heldigvis kostede den jo kun 39 kr., så jeg kommer nok over det.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 10:56
Langt de fleste 3D udgivelser, kan også afspilles på en alm. BD afspiller. Enten er de på samme disc, eller også er de på 2 disc. Jeg tror jeg har 1 titel af 35-40 stk, som ikke kan afspilles på en alm. maskine.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 10:50
 
 En ikke 3D afspiller vil næppe kune læse en 3D skive. En 3D afspilning på et ikke 3D TV vil give et Dobbelt billede (side by side).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 10:38
Jeg har bestilt en del BD-titler hos CDON, heriblandt 'Saw VII 3D' til 39 kr.

Mit spørgsmål er som følger: Kan man afspille en 3D-film som en almindelig 2D-film? Eller kræver 3D-film en 3D-afspiller for at "afkode" formatet og derefter sende det videre som 2D?

PFT.

Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu