recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB Viewer (EPG) ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB Viewer (EPG) ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB Viewer (EPG) ?
    Sendt: 26-Januar-2012 kl. 00:22
Hej.
 
Hvordan får man EPG til at virke i dvb viewer med iptv ? (Waoo)
 
Har også prøvet noget EPGplus, men det opdater ikke!
 
Den som er i dvb viwer virker heller ikke.
 
Nogen der har fået det til at virke, med iptv ?
 
På forhånd tak.
 


Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 06:42
Jeg bruger Xepg, som kan downloades gratis på www.a123.dk

Derudover skal du have nogle epg-data - jeg får mine fra ontv.dk - tror det koster 89 kr. om året, tror jeg.

Det var noget bøvlet at få sat op, men det har kørt uden indgriben i otte måneder hos mig nu.
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 17:33
Okay tak.
 
Men må lige forsøge mig frem.
 
:)


Til top
kenneth4200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2012 kl. 12:39
Hej ab_kallenbach.
 
Jeg har nu fået det til at virke.
 
Men det virker kun på nogen kanaler.
 
Hvordan går  man ind og ændre selv.?
 
På DR HD har den epg fra dr1.
 
Jeg kan finde kanalerne, inde på ontv.dk, men ved ikke hvordan jeg ændre stilen fra kanal til kanal ?
 
Hvordan har du gjort, sådan så den viser rigtig epg ud for hver kanal ?
 
På forhånd tak.
 


Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 20:36
Du skal under punktet "2) Channel Pairing" i Xepg "parre" hver kanal.
 
Se evt, artiklen på http://digitalt.tv/lav-en-tv-server-dvbviewer/ hvor Xepg også er beskrevet lidt.
 
Når du har sat det rigtigt op klikker du på punkt "5) Automate", hvor du får en sti, som sættes ind i Windows Opgavestyring til at køre fx hver nat, hvor epg'en så hentes og kopieres automatisk til DVBViewer.
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 21:18

Der kan være et yderlig problem med at få dvbviewers IPTV til at virke sammen med en EPG-fil, nemlig de kriterier, der udgør den entydelige identikation af en kanal.

Normalt har en kanal en frekvens, men når det er IPTV, så er det meget stort tal (som er IP-adressen).
DVbviewer udnytter ikke hele dette tal, hvorved at flere kanaler på den måde kommer til at indeholde det samme tal i frekvensen.
Det medfører at der ikke kan skelnes korrekt mellem kanaler ved import..
 
Fejlen udmærker sig ved at alle kanaler ikke kommer med trods korrekt parring..
 
Løsningen er at sørge for at frekvens feltet er entydigt...
 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu