recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Betaler vi dobbelt for at se TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Betaler vi dobbelt for at se TV?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Betaler vi dobbelt for at se TV?
    Sendt: 06-Februar-2012 kl. 17:57
Hej.
 
Jeg har fuldpakken fra Yousee (obligatorisk betalt via huslejen).
 
Efterhånden er hovedparten af de kanaler jeg kan se reklamefinansierede, men jeg skal alligevel betale til Yousee (og vel også udbyderen) for at se dem.
 
Hvis de er finansierede af reklamerne, burde de vel være gratis i min tv-pakke, ellers betaler jeg jo for samme vare to gange?Angry
 
JH
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Hej.
 
Jeg har fuldpakken fra Yousee (obligatorisk betalt via huslejen).
 
Efterhånden er hovedparten af de kanaler jeg kan se reklamefinansierede, men jeg skal alligevel betale til Yousee (og vel også udbyderen) for at se dem.
 
Hvis de er finansierede af reklamerne, burde de vel være gratis i min tv-pakke, ellers betaler jeg jo for samme vare to gange?Angry


Det er jo den reneste  Jubel-naivitet. 

Et firma tager alle de indtægter, de på nogen måde kan få, og betale mindst muligt ud - sådan er det, og sådan er det også meningen.
En TV kanal koster jo kun noget for den første seer, alle andre er gratis udover en ganske lille pris til kablet hen til de andre.

Det eneste sammenhæng der er  - er at salgsprisen skal være større end købsprisen - ellers skal man stoppe forretningen, men der er ingen grænse opad.
 
Det er derfor man skal have konkurrence - dødelig hård konkurrence -  Det er meningen, at man undlader at købe, hvis priserne ikke er billige - eller går i Netto fordi Brugsen er dyrere. 

Hvis noget man ikke vil have er  tvunget via huslejen, må man jo fx undlade at flytte ind.

Lars    Smile


Redigeret af reslfj - 06-Februar-2012 kl. 22:22
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Hej.
 
Jeg har fuldpakken fra Yousee (obligatorisk betalt via huslejen).
 
Efterhånden er hovedparten af de kanaler jeg kan se reklamefinansierede, men jeg skal alligevel betale til Yousee (og vel også udbyderen) for at se dem.
 
Hvis de er finansierede af reklamerne, burde de vel være gratis i min tv-pakke, ellers betaler jeg jo for samme vare to gange?Angry
 
JH
 
Så skal du nok også stoppe med at købe Avis eller diverse blade, de er fulde af reklamer!
 
Og hvem siger de er reklamefinansierede?
Fordi de sender reklamer er det jo ikke sikkert at det 100% finansiere tv-staionen, de skal jo også tjene peng.
 
Jeg ved godt at de kommer fuldstændig bag på nogen mennesker at de rent faktis handler om at tjene penge og opbygge et overskud og de ikker bare er til for vores/jeres fornøjelse.
 
 
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Juli-2005
Status: Offline
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 02:21
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Hej.
 
Jeg har fuldpakken fra Yousee (obligatorisk betalt via huslejen).
 
Efterhånden er hovedparten af de kanaler jeg kan se reklamefinansierede, men jeg skal alligevel betale til Yousee (og vel også udbyderen) for at se dem.
 
Hvis de er finansierede af reklamerne, burde de vel være gratis i min tv-pakke, ellers betaler jeg jo for samme vare to gange?Angry


Det er jo den reneste  Jubel-naivitet. 

Det er derfor man skal have konkurrence - dødelig hård konkurrence -  Det er meningen, at man undlader at købe, hvis priserne ikke er billige - eller går i Netto fordi Brugsen er dyrere. 

Hvis noget man ikke vil have er  tvunget via huslejen, må man jo fx undlade at flytte ind.

Lars    Smile
Man bliver helt målløs når man læser den slags.
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Hej.
 
Jeg har fuldpakken fra Yousee (obligatorisk betalt via huslejen).
 
Efterhånden er hovedparten af de kanaler jeg kan se reklamefinansierede, men jeg skal alligevel betale til Yousee (og vel også udbyderen) for at se dem.
 
Hvis de er finansierede af reklamerne, burde de vel være gratis i min tv-pakke, ellers betaler jeg jo for samme vare to gange?Angry
 
JH
HejSmile
 
Jeg har for ganske nylig talt med min udbyder, det er BOXERTV, der sagde jeg til dem at jeg ville have tv2 news til 10 til 20 kr pr mdr. ellers ville jeg ikke handle med dem , du må regne med at jeg over licencen betaler til 6 DRkanaler som på antenne ikke koster ud over licencen. Jeg syndes også det er urimligt dyrt for tv her i landet, jeg ved at jes dorf på TV2 Nyhederne fik 1.2 mio om året, Jeg vil gerne læse dem op til 600000. Desvære er der en masse regler for dem som har et sådan job bla. at de har de rigtige holdninger til bla, det multietniske, så jeg kommer nok ikke i betragtning når man støtter Glistrup helhjertet.LOL
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

 
Hvis de er finansierede af reklamerne, burde de vel være gratis i min tv-pakke, ellers betaler jeg jo for samme vare to gange?Angry
 
JH


Med samme argument, vil jeg forsøge at komme gratis i Parken - der er jo reklamer så hvorfor skal jeg betale for billetten? Og bagpå bussen er der reklamer, og inden i nogengange..jammen så må det jo være gratis at køre med!

kan det blive mere naivt?
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 15:06
Citér
HejSmile
 
Jeg har for ganske nylig talt med min udbyder, det er BOXERTV, der sagde jeg til dem at jeg ville have tv2 news til 10 til 20 kr pr mdr. ellers ville jeg ikke handle med dem , du må regne med at jeg over licencen betaler til 6 DRkanaler som på antenne ikke koster ud over licencen. Jeg syndes også det er urimligt dyrt for tv her i landet, jeg ved at jes dorf på TV2 Nyhederne fik 1.2 mio om året, Jeg vil gerne læse dem op til 600000. Desvære er der en masse regler for dem som har et sådan job bla. at de har de rigtige holdninger til bla, det multietniske, så jeg kommer nok ikke i betragtning når man støtter Glistrup helhjertet.LOL
 
damn det er tosset skrevet


Redigeret af forzajuve - 14-April-2012 kl. 15:06
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu