recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til 802 Diamond?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker til 802 Diamond?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rune2200 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-August-2011
Sted: København S
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rune2200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker til 802 Diamond?
    Sendt: 10-Februar-2012 kl. 17:28

Hej alle

Jeg er tæt på at få realiseret min drøm om disse højttalere i nyeste inkarnation (802 Diamond) Men jeg kan ikke helt finde ud af hvilke forstærker der vil være det rette valg... Det oplagte valg ville vel være noget Classé for/effekt men jeg syns det bliver liiiige lovligt dyrt (ca. 90.000,-) når jeg nu også går ud og spenderer 100.000 på højttalerne alene...

Jeg har også hørt at McIntosh skulle være et fedt match til B&W'erne men jeg haaaaader bare deres design - og igen, jeg skal sgu kunne li´ både lyd og design, når jeg skal bruge så mange penge på skidtet

Herudover tænker jeg lidt på NAD M2, men yder NAD'en B&W'erne retfærdighed? M2'eren ville så får NAD M50 som kilde - det tiltaler mig en del at jeg kan få forstærker og FLAC afspiller fra samme mærke, det ser sgu alligevel bedst ud

Min max pris er lidt svær at specificere, det ligger et sted mellem 35 og 50.000 - men igen -de skal sgu have det rette udstyr de B&W'ere, så må jeg "bare" spare op lidt længere, hvis det er det værd

Håber på en masse konstruktive inputs!

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 17:54
Der skal ihvertfald noget ordentligt noget til at trække dem.
Der er rigtig mange muligheder i den prisklasse.
Tjek flere af specielforretningerne ud.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 17:58
Kig ind hos KT radio, du finder ikke et sted med flere mærker.
Bryston, primera, anthem m. Fl.
Der er også et stort udvalg af højtalere hvis du ikke endeligt har valgt dem.
SVP03
Til top
rune2200 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-August-2011
Sted: København S
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rune2200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Kig ind hos KT radio, du finder ikke et sted med flere mærker.
Bryston, primera, anthem m. Fl.
Der er også et stort udvalg af højtalere hvis du ikke endeligt har valgt dem.
 
Jeg har været i KT radio og lure så sent som idag LOL Jeg synes dog butikken virker lidt uoverskuelig og havde ikke lige tid til at spørge en ekspedient i længere tid Smile
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 19:32
Med det du skal bruge skal du have fat i Flemming ejeren, han har fri om fredagen, ring til ham og lav en aftale, han er til god hifi og musik herunder jazz.
SVP03
Til top
titt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér titt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 19:42
...

Redigeret af titt - 13-Maj-2017 kl. 02:11
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 11:40
Men én ting er sikkert.
Når man køber højtalere i den prisklasse, er det MEGET dumt at spare alle de andre steder. Højtalere som 802 kræver at alt andet er 100 % i orden, ellers yder de ikke svarende til den klasse de befinder sig i.
 
Må jeg i øvrigt høre, hvorfor du lige netop valgte 802 diamond ? Og du må have hørt dem inden du købte, hvilken forstærkere var de her tilsluttet ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu