recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Samsungs OLED allerede klar ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Samsungs OLED allerede klar ?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:


- Ingen retention eller burn-in

Spørgsmålet er om dette nu også er rigtigt. Det største issue der har været nævnt er forskellig ældningstid på hver farve. Der er ikke burn-in per se, men et fast billede i lang tid vil alt andet lige betyde at panelet ældes forskelligt (hvilket også er gældende for LCD, men hvis ældningen sker hurtigere vil det være mere synligt i praksis). 
 
Det har du bestemt ret i. Ovenstående forudsætter at man kan stole på Samsungs markedføringsmateriale, hvilket nok er en antagelse udover det rimelige.
 
I praksis vil ujævn ældning vel komme til at resultere i burn in, hvis man har haft statiske billedelementer på skærmen i lang tid. Det vil blot ikke være det mindre lysoutput man bemærker men en farveforskydning på det berørte område (sandsynligvis en gullig nuance).
 
For LG er det selvfølgelig ikke tilfældet med deres hvide OLEDs, medmindre de har været dumme nok til at sætte farvefiltre foran dioderne som degenererer ved brug.
 
Under alle omstændigheder bliver det vanvittig spændende at se hvad de kan præstere i praksis.
 


Redigeret af fredtoft - 15-Februar-2012 kl. 22:39
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Lidt svært spm. men hvad skal man kigge efter hvis man prioriterer panoreringer? - gerne links til baggrundsviden, så graver jeg lidt (igen Wink)
Generelt vil jeg anbefale dig, hvis du vil lave seriøse evalueringer, at udvælge relativt få sekvenser at bedømme ud fra, jeg bruger f.eks. primært HD Basics' demo-sekvenser der er designet til formålet, og så lære disse sekvenser at kende.
Super - den har jeg Smile
I øvrigt en fin pointe med "ægte" 600Hz Clap
 - og ja - jeg har også set noget imponerende TV der hverken var 100Hz eller HD - men desværre var det ikke i mit hjem, men hhv. i DR og hos Delta, hvor der blev fremvist alternative metoder til at vise TV.
 
Hilaen Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu