recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer - tv2 kortfejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer - tv2 kortfejl?

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
RasmusGlud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusGlud Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 09:51
Hej alle!

Så har jeg nu i længere tid fået testet mit nye Boxer programkort, som jeg først blev bedt om at betale 250 kr for, men som jeg efter mit indlæg på Trustpilot.dk fik tilsendt gratis. Jeg insiterede nemlig på, at jeg ikke skulle betale for et evt. defekt programkort.

Kort sagt, så har der ikke været et eneste udfald med det nye kort i den måned jeg nu har haft det - hverken i de indledende to "kodefrie uger" eller de to efterfølgende. Jeg har målrettet forsøgt at se de udsatte kanler som f.eks. TV2, Discovery Channel og Canal 9, men der har som sagt intet væreret.

Fejlen er derfor for mit vedkommende rettet, og jeg formoder stærkt at det er pga. det ny programkort. Som jeg skrev i et tidligere indlæg, snakkede jeg med Max-Nordic som hævdede at kende til fejlen, og at det var et gobalt problem, men at de ikke vidste hvor den var og hvem der skulle rette den. Tilmed nvænte de, at det burde være løst "om 8 dage". Derfor er der selvfølgelig også den mulighed, at der er blevet rettet noget "behind the scenes" hos enten Boxer eller Humax, som vi ikke har kendskab til - dog har jeg ikke registreret nogen softwareopdatering til mine Humax-bokse i den sidste måned.

Jeg håber at I andre har fået løst jeres problem i mellemtiden og derfor som jeg slipper for at rende rundt og bytte kort mellem boksene. Hvis ikke anbefaler jeg som sagt at få ombyttet det/de pågældende programkort med krav om ikke at betale 250 kr. i ombytningsgebyr. Henvis evt. til vores tråd her eller min anmeldelse på Trustpilot.

Cheers!
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 09:58
Du får dem aldrig til at indrømme at der er fejl på kortene.
 
Sjovt nok hjælper det at få nyt kort.
 
Jeg har ikke oplevet fejl på min humax BXR HD+
 
Om det er hovedkort eller ekstra kort der sidder i ved jeg ikke.
 
Men det virker.Smile
 
Vi kan vist godt konkludere at fejlen ligger hos Boxer.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af flemmingjensens flemmingjensens skrev:



Nogen der har info om pvr direkte på de nye tv? Altså om f.eks Samsung elller Sony kører godt og problemfrit med CAM-modul og om de optager okay.
[/QUOTE]

Undskyld Flemming, men hvad har CAM moduler og PVR at gøre med trådens emne? Smile

Please stay on track. Her diskuteres Boxer, Humax og kortproblemer. 
[/QUOTE]

Ja, det må du da så meget undskylde.
Men syntes da det var okay relevant at spørge til, nu jeg har en Humax der fucker op.
Og er måske bare mig der er forkert på den, og har misforstået trådens overskrift "Boxer - tv2 kortfejl"
[/QUOTE]
Uanset Tv mærke kan man vel have et krav om at samme tv med indbyggede Kort faciliteter også vil kunne anvendes til Boxer. Eller Vil det bare sige købere skal acceptere en "Mangel ved et Tv".
 
Kan man bare blankt acceptere at Boxer skal kunne godkende hvert eneste tv med indbyggede kortlæse mulighederne? Og at man frem for alt slipper for "separate HDMI kablerne".  Tilbage i Bokses barndom, mange mange År siden, tilbage i 1996'erne. PAL PLUS og andre ting også flerkanals lyd med videre, her var tingene indbyggede i ens Tv en hel del bedre, end hvad separate bokse nu engang ligesom var!
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af RasmusGlud RasmusGlud skrev:

Hej alle!

Så har jeg nu i længere tid fået testet mit nye Boxer programkort, som jeg først blev bedt om at betale 250 kr for, men som jeg efter mit indlæg på Trustpilot.dk fik tilsendt gratis. Jeg insiterede nemlig på, at jeg ikke skulle betale for et evt. defekt programkort.

Kort sagt, så har der ikke været et eneste udfald med det nye kort i den måned jeg nu har haft det - hverken i de indledende to "kodefrie uger" eller de to efterfølgende. Jeg har målrettet forsøgt at se de udsatte kanler som f.eks. TV2, Discovery Channel og Canal 9, men der har som sagt intet væreret.

Fejlen er derfor for mit vedkommende rettet, og jeg formoder stærkt at det er pga. det ny programkort. Som jeg skrev i et tidligere indlæg, snakkede jeg med Max-Nordic som hævdede at kende til fejlen, og at det var et gobalt problem, men at de ikke vidste hvor den var og hvem der skulle rette den. Tilmed nvænte de, at det burde være løst "om 8 dage". Derfor er der selvfølgelig også den mulighed, at der er blevet rettet noget "behind the scenes" hos enten Boxer eller Humax, som vi ikke har kendskab til - dog har jeg ikke registreret nogen softwareopdatering til mine Humax-bokse i den sidste måned.

Jeg håber at I andre har fået løst jeres problem i mellemtiden og derfor som jeg slipper for at rende rundt og bytte kort mellem boksene. Hvis ikke anbefaler jeg som sagt at få ombyttet det/de pågældende programkort med krav om ikke at betale 250 kr. i ombytningsgebyr. Henvis evt. til vores tråd her eller min anmeldelse på Trustpilot.

Cheers!

Altså oplever du præcis det samme som jeg. Nyt kort = ingen problemer med Humax boksen. Jeg kører nu på mit nye kort på 3. måned, og har ikke haft problemer på noget tidspunkt.

Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2012 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du får dem aldrig til at indrømme at der er fejl på kortene.
 
Sjovt nok hjælper det at få nyt kort.
 
Jeg har ikke oplevet fejl på min humax BXR HD+
 
Om det er hovedkort eller ekstra kort der sidder i ved jeg ikke.
 
Men det virker.Smile
 
Vi kan vist godt konkludere at fejlen ligger hos Boxer.
 
Nej det kan vi vist ikke konkludere, eftersom det KUN er HUMAX der har det problem, da kortne virker perfekt i andre producenters hardware og impotøren ligefremst siger at det er et Globalt problem, BOXER er ikke Globalt, så fejlen må være hos HUMAX som åbenbart har de samme problemer rundt om i verden med andre TV-udbyder end BOXER.
 
Jeg har selv HUMAX og har ingen problemer.
 
Vi kan konkludere at fejlen ligger hos HUMAX med en bestem type Viaccess kort, som åbenbart har et andet chipset eller andet firmware end de andre.
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2012 kl. 11:40
Fantastisk LOL
Til top
RasmusGlud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusGlud Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 09:11
Og så er problemet tilbage! Dog i et noget mere afdæmpet omfang.
I denne uge har jeg set TV2 News om morgnen og har to af dagene oplevet samme fejl som før på denne kanal. Det starter med, at jeg kan se TV2 News problem frit i godt 10 min, hvorefter første udfald indtræffer og giver en fejl i ca 30-40 sek. Dernæst vender udsendelsen tilbage i et par minutter for næste udfald. Det virker meget tilfældigt hvor langt der er mellem udfald og hvor lange de er - f.eks. kan jeg nu se TV2 News problemfrit på 5. min efter en stime udflad.

Tilbage på diagnosticerings-bænken! :(
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af RasmusGlud RasmusGlud skrev:

Og så er problemet tilbage! Dog i et noget mere afdæmpet omfang.
I denne uge har jeg set TV2 News om morgnen og har to af dagene oplevet samme fejl som før på denne kanal. Det starter med, at jeg kan se TV2 News problem frit i godt 10 min, hvorefter første udfald indtræffer og giver en fejl i ca 30-40 sek. Dernæst vender udsendelsen tilbage i et par minutter for næste udfald. Det virker meget tilfældigt hvor langt der er mellem udfald og hvor lange de er - f.eks. kan jeg nu se TV2 News problemfrit på 5. min efter en stime udflad.

Tilbage på diagnosticerings-bænken! :(
 
Har du læst indlægget fra gertkh vedr testpersoner ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu