recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XTZ 99W12.16 & Onkyo TX-SR309
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XTZ 99W12.16 & Onkyo TX-SR309

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LasseON Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseON Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XTZ 99W12.16 & Onkyo TX-SR309
    Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:12
Hej,

Det skal lige siges at jeg er ret ny i faget. Embarrassed
Jeg overvejer at købe en XTZ 99W12.16, men først skal jeg lige have svar på nogle spørgsmål.

  • Kan min Onkyo TX-SR309 trække den subwoofer?
  • Hvordan/med hvad skal subwooferen tilsluttes?

Håber i vil hjælpe, tak på forhånd. Smile

MVH
Lasse N.
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beddemiz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:35
Da der er tale om en aktiv subwoofer (Indbygget forstærker) er det eneste krav at receiveren har sub pre-out, hvilket den har. Du tilslutter den med et subwoofer kabel som f.eks. dette: http://www.av-cables.dk/lydkabler/subwoofer_kabel/subwoofer_kabler/hq_high_quality_subwoofer_kabel_15_m_831_da.html

På subwooferen er der højst sandsynligt 2 line in, et rød og et sort, der skal du kun bruge det ene, men kan ikke huske hvilket.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:37
Din Onkyo skal ikke trække subwooferen, blot sende signal hen til den (der er en forstærker i subwooferen).

Den skal tilsluttes det lilla subwoofer out stik på bagsiden ( http://cdn.overclock.net/9/9c/9c8c74a8_temp2.jpeg )

Med sådan en ledning her: http://www.av-cables.dk/subwoofer-y-kabel/  (eller lignende forståes, det behøver jo ikke partout være en af dem der Smile )

Nå der var en som var hurtigere end migWink


Redigeret af Kasper_J - 21-Februar-2012 kl. 12:40
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 12:57
På XTZ'en er det ligegyldigt om det er L eller R indgangen du bruger, men du får en kraftigere ydelse med begge stikkene i brug, så anvend et Y-splitter kabel.
Til top
LasseON Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseON Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 13:10
Tak for alle svarende, det hjalp. Smile
Kan det betale sig at købe et af de dyrere y kabler, eller har det ingen indflydelse på lyden? 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af LasseON LasseON skrev:

Tak for alle svarende, det hjalp. Smile
Kan det betale sig at købe et af de dyrere y kabler, eller har det ingen indflydelse på lyden? 


Det kan ikke svarer sig.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu