recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer fra bil til brug hjemme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer fra bil til brug hjemme

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Watergate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer fra bil til brug hjemme
    Sendt: 22-Februar-2012 kl. 22:29
Hej,
 
Jeg har en temmelig stor Cerwin Vega sub fra min tidligere bil, som jeg desværre ikke har plads mere i min nuværende bil og ville derfor tage den med ind i vores hus og bruge den i kælderen. Den har været forbundet med en Phoenix Gold forstærker i bilen med brokobling.
 
Mit spørgsmål lyder på hvordan jeg får den forbundet til en almindelig receiver. Det kabelstik og kabel med + -   jeg brugte i bilen ( jeg ved ikke hvad den type kabelstik og kabel hedder ) kan jeg ikke bruge. Nogen der har ekspertisen til at hjælpe mig i gang?
 
PFH tak Smile
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 22:47
Hvilken receiver snaker vi om - er det en sub-udgang på den? Under lle omstændigheder kommer de til at mangle en forstærker til at drive subben, da sub-udgange på receivere ofte er line-udgange (phonostik-stik).
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 22:58
det kan lade sig gøre! står det ikke i manualen for forstærkeren ? subwoofersignalet er ikke retningsbestemt, så det er typisk noget med plus/rød på den ene (Feks. Left) stel/sort på den anden.

undskyld min tegnsætning det er jeg(også vil nogen sigeLOL) en skovl til .



Redigeret af len61 - 22-Februar-2012 kl. 23:01
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Watergate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 23:02
Det er en ældre panasonic receiver og der er kun phonostik ingen + - mulighed til kabel for sub. Det er kun for-bag og centerhøjtaler der kan kables på den måde.
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

Mit spørgsmål lyder på hvordan jeg får den forbundet til en almindelig receiver.


Du skal have en effektforstærker i mellem der kan trække din sub.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 00:38
Eller du kan lave et firkantet hul i kabinettet og indsætte sådan en bandit her:
 
 
Det er bare et link så du kan se muligheden, der findes sikkert forhandlere af "plate amps." til subwoofere i Danmark
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 13:02
Du kan "sagtens" bruge forstærkeren fra bilen som separat sub forstærker, men det kræver ,en del arbejde (strømforsyning 220v 12dc xxxA) Bla. , så hvis ikke du er klar på rigtig meget ,eksperimenteren, så du nok købe Feks. som pony65 henviser til . 

Redigeret af len61 - 23-Februar-2012 kl. 13:03
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 16:34
Du skal bare have en effektforstærker og så er du godt kørende. Søg evt. på www.thomann.de (Under PA -> Effektforstærkere) og find én der passer til den effekt du skal have. De fås ret billigt og kræver ikke, at du skal save hul i kabinet. (Der er dog blæser i skal du være opmærksom på).
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 17:18
Du kan i princippet godt bruge den, men en autosubwoofer er som regel konstrueret til at virke i et lille bitte rum (bilen) og har derfor ofte ikke output nok i de nederste oktaver til et større rum. Dertil kommer at mange af dem har en vanskelig lav impedans. I bedste fald et det nok en nødløsning der ikke er værd at kaste alt for mange penge efter. Det vil nok være en bedre løsning at sælge den og købe en brugt HIFI sub for pengene.
 
MVH
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu