recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1s ’Kontant’ sætter fokus på Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR1s ’Kontant’ sætter fokus på Boxer

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Nu er der svar fra Lisbeth Kølster, Redaktør, Kontant, til John Strand:

bl.a.:
"Men kritikken af programmet er desværre båret af en række fordomme mod visse forbrugere, DR-journalister, politikere og Forbrugerrådet, der i dit verdensbillede ikke skulle være fulgt med ind i den digitale tidsalder. Hus forbi. Kontant og de citerede kilder og forbrugere, der optræder i programmet, problematiserer ikke digitaliseringen.  Udelukkende, at en lang række forbrugere med Boxer-abonnementet ikke er i stand til at se det tv, de blev lovet. Det forarger dem ydermere, at der af den månedlige betaling for abonnementet kun går 10 kr. til det økonomisk trængte TV2, mens der går 37 kr. til Boxer. "


Så Kontant synes det er rigtigt, hvad der var i programmet.
 
Igen udtaler de sig om noget de ikke har sat sig ind i

For det første, så er det ikke anderledes end den gang DR gik fra analog til digital, der har de heller ikke fortalt deres seer at de måske udover at indvistere i dyrt MPEG4 udstyr, også skulle havet renoveret deres antenne, for aqt kunne tage det nye digitale signal, feks. hvis de havet gamle analoge forstærker/filter på eller antenne ikke stod præcist i forhold til MUX1 & 2.

For det andet, så har Boxer ikke kún 97% dækning, men mellem 99,2 - 99,5%
De 97% er minimum dækning i følge den aftale der er lavet.
DR har heller ikke 100% dækning, det er LØGN! de har 99.5 - 99,8% dækning, altså KUN 0,3% mere end Boxer.

Så er prisen til TV2 betaling også helt ude i hampen, udover de 10 kr. (12 kr. fra 2013) til TV2, så skal Boxer have til administration og kundeservice, dertil kommer der så endnu et firma ind i billedet, nemlig Teracom som står for udsende signalt over antennemasterne, det glemmer man.
Til top
DTekTor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2012
Sted: Kbhn. Østerbro
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DTekTor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Angående Kamilla's sag. Er det ikke muligt, dels at Kamilla ikke har tænkt på, at antennen skal pege i retning mod sendemasten, og at hendes altan vender den forkerte vej, og dels at Boxer's medarbejder ikke har tænkt på at spørge ind til det. Han har fået at vide, en antenne der sidder udendørs, jo der er fin dækning. Sådan en lille rundstråle antenne dur vel ikke til særlig meget, hvis den sidder på den forkerte side af en bygning? Så sad den ikke frit, den sad inde under taget.

Jo, meget er tænkeligt, og vi ved ikke hvilken bestilling Kamilla har afgivet til sin antennemontør.
Måske er der for Kamilla restriktioner i bygningen for opsætning af antenner og deres udséende, det oser af den slags indskrænkninger.
Antennemontøren har næppe afleveret en funktionsløs installation, selv om det kan undre, at opsætningen er foretaget tæt på et metallisk nedløbsrør
og tæt på en vandretliggende jerndrager (formodentlig) i bygnings- eller altankonstruktionen.
En rundmodtagende antenne skal vel ikke pege noget sted hen? Smile Mon ikke Kamilla har sit eget UHF-program udsendt fra lejligheden,
siden antennemontøren har opsat den rundmodtagende antenne, halvdelen af signalerne til "antennen" skal jo modtages gennem eller fra lokaliteterne i lejligheden.

Anlægget for manden i Holte, med en tilsyneladende efter 11. januar, ifølge skriverierne, fejlagtig kanalskåren UHF-forstærker, kan jeg ikke forstå.
TV2 er skiftet fra MUX1/K53 til MUX3/K54, som jeg læser det. Det skal virkelig være en professionel kanalskåren forstærker, som har været
monteret, for at Kanal 54 ikke kan slippe igennem. Og så nyt, som anlægget ser ud, er der formodenltlig ikke indsat en decideret kanalforstærker
når MUX2/K51 med de øvrige DR-programmer også skulle kunne ses .... ?  Sverige-antennen leverer FTA-programmerene via K33 og K43, det er
i decidéret kanaloparbejdningssammenhæng kanaler langt fra området K51-K53. Hvilken antenneenhed blev fjernet i Holtemandens anlæg?

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

.... I den analoge tid havde jeg selv  i meget lang tid  DR, SVT1, SV2 og siden også TV2  via 2-3 tagantenner og 3 (siden 4) forstærkere på loftet med en simpel fordeling fra loftet ned til hver lejlighed.

Da DR2 kom, valgte ejendommen  i stedet youSee. I første række fordi  Boxer endnu ikke var i luften med de mange kanaler, men også fordi antennekablerne i ejendommen var gamle, af ringe kvalitet og alligevel skulle skiftes indenfor kortere tid. ....

Og var det så den billigere løsning for alle? (Herunder ikke-sports- og ikke-TV3-interesserede.)
Da DR2 kom, klarede vi det med en lodret monteret 3 elem. K8-antenne i retning Gladsakse.
BIII havde vi hidtil ikke benyttet i Kbhn., og det var simpelt at indsløjfe i det bestående anlæg.


Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

.... Men det er jo ikke normalt meningen, at man skal lave individuelle løsninger i en etageejendom.  Der deler man indgang, vandrør, elevator, trappe og er også fælles om fx taget etc etc. og naturligvis også  fjernsynssignal. ....

Mere uenig kan jeg ikke være. I mine øjne læses dine udsagn som kommende fra en person, som er blevet tvunget til at anerkende en såkaldt demokratisk
beslutning i en andels- eller ejerforening om etablering af et kabel-tv-anlæg. Helt ærligt, hvad ville Du vælge, hvis Du var frit stillet i dine valg?
Vi har stadig antenneanlæg i ejendommen, som alle kan bruge, med adgang til alle modtagelige UHF-kanaler, 1 har nu valgt Boxer.
Vi har parabol på taget, alle kan frit vælge om de vil være tilsluttet, og vi interessede har blot trukket et kabel til vores lejligheder.
Kabel-TV nåede vi aldrig at få, de 3 sports- og "TV3"-interesserede ville ikke betale prisen og valgte parabolløsningen. De 3 er på det sidste alle skiftet
til en internetbaseret løsning, men bruger pudsigt nok antennesignalet til børneværelser osv..
Jeg har stadig Astra, Hotbird, og Sirius (uden abonnement), sidstnævnte satellit bruger jeg til at modtage DR1-radio, som de siger skal programmet modtages digitalt fra kl. 18 om aftenen. Smile
Ingen tvang, tak.

Venligst fra Indre Østerbro
 

 
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 02:33
Oprindeligt skrevet af DTekTor DTekTor skrev:

  .... Mon ikke Kamilla har sit eget UHF-program udsendt fra lejligheden,
siden antennemontøren har opsat den rundmodtagende antenne, halvdelen af signalerne til "antennen" skal jo modtages gennem eller fra lokaliteterne i lejligheden.


Rundstrålende antenne skal kun modtage fra een retning. Det er bare praktisk, at man kan dreje båden eller campingvognen.   Det er bare så tosset  med den antenne og den placering - og så midt i Slagelse.
Oprindeligt skrevet af DTekTor DTekTor skrev:


Anlægget for manden i Holte, med en tilsyneladende efter 11. januar, ifølge skriverierne, fejlagtig kanalskåren UHF-forstærker, kan jeg ikke forstå. TV2 er skiftet fra MUX1/K53 til MUX3/K54, som jeg læser det.

Det var et gammel filter fra analog tiden.  Det er i øvrigt helt udenfor   DR's + Boxer's   standard at understøtte udenlandske kanaler. Det  er 100% folks eget ansvar.  

Det står klart i 'Det nye signal' at filtre skal væk - 'end of story'.        

Den type filtre tillader kanal 53 med ødelægger typisk kanal 52 og 54 (det tillader sikkert også  kanal 31, men ødelægger kanal 30 og 32, så det  nok helt smadrer se-mux6 med SVT1-HD og SVT2-HD, på kanal 30)  
 
Men som sagt, skal det filter  slet ikke være der.  Modtagelse fra Sverige er 100% på eget ansvar - og dygtighed.   Montøren Jack havde  heldigvis  den nødvendige  dygtighed.
Oprindeligt skrevet af DTekTor DTekTor skrev:


Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

.... Men det er jo ikke normalt meningen, at man skal lave individuelle løsninger i en etageejendom.  Der deler man indgang, vandrør, elevator, trappe og er også fælles om fx taget etc etc. og naturligvis også  fjernsynssignal. ....

Mere uenig kan jeg ikke være. I mine øjne læses dine udsagn som kommende fra en person, som er blevet tvunget til at anerkende en såkaldt demokratisk.


Nej,  bestemt ikke - hvis den samlede pris kommer ned med fælles løsninger, så må vi alle se det fornuftige i det. 

Det er sygeligt og skadeligt med 'mig mig mig mig', sådan har intet fungeret godt over længere tid.   Et passende hensyn til mindretal - bestemt -  men der skal da tages endnu mere hensyn til flertallet.

Det står alle frit for at købe et hus, om så blot fordi man lider af 'mig-syge'. 

Det med det frie valg af TV2, har resulteret i at  mindst  halvdelen af alle seere har fået en 2,3 4 gange dyrere løsning, blot for at nogle få antenne-seere skal kunne fravælge TV2.   Og nogle er religiøst modstandere af licens.
 
Det er da sygeligt. Vi skal vist have molbohistorien om manden der skulle jage storken ud af kornmarken - som pligtlæsning i folketinget. 

Hvem har i øvrigt tid og lyst til faktisk at vælge mellem kanalerne - Jeg positivt hader at skulle gen-tune mine bokse.        

Vi har sgu ikke tid til alle disse valg omkring noget, der alligevel kun er småpenge.  

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6638
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


Oprindeligt skrevet af DTekTor DTekTor skrev:


Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

.... Men det er jo ikke normalt meningen, at man skal lave individuelle løsninger i en etageejendom.  Der deler man indgang, vandrør, elevator, trappe og er også fælles om fx taget etc etc. og naturligvis også  fjernsynssignal. ....

Mere uenig kan jeg ikke være. I mine øjne læses dine udsagn som kommende fra en person, som er blevet tvunget til at anerkende en såkaldt demokratisk.


Nej,  bestemt ikke - hvis den samlede pris kommer ned med fælles løsninger, så må vi alle se det fornuftige i det. 

Det er sygeligt og skadeligt med 'mig mig mig mig', sådan har intet fungeret godt over længere tid.   Et passende hensyn til mindretal - bestemt -  men der skal da tages endnu mere hensyn til flertallet.

Det står alle frit for at købe et hus, om så blot fordi man lider af 'mig-syge'. 

Det med det frie valg af TV2, har resulteret i at  mindst  halvdelen af alle seere har fået en 2,3 4 gange dyrere løsning, blot for at nogle få antenne-seere skal kunne fravælge TV2.   Og nogle er religiøst modstandere af licens.
 
Det er da sygeligt. Vi skal vist have molbohistorien om manden der skulle jage storken ud af kornmarken - som pligtlæsning i folketinget. 

Hvem har i øvrigt tid og lyst til faktisk at vælge mellem kanalerne - Jeg positivt hader at skulle gen-tune mine bokse.        

Vi har sgu ikke tid til alle disse valg omkring noget, der alligevel kun er småpenge.  

Lars   Smile



Jeg er helt enig med dig. Hos Stofa har man valgt at lægge fire betalingskanaler i grundpakken, netop fordi det vil blive billigst for flertallet. Det er TV2, TV3, DK4 og 5'eren.
De kanaler ville blive alt for dyre som frit valg.

Selv ville jeg da godt slippe for TV3, DK4 og 5'eren.
Venlig hilsen
KB
Til top
martin_petersen Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Februar-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_petersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 14:00
Fedt nok, det skal jeg sku se! Håber de sætter fokus på deres kort som mange har haft bøvl med! 

_______
Mvh Martin P


Redigeret af Lars - 19-Marts-2012 kl. 19:31
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 16:44
TV2, TV3 DK4 og 5'eren
 
Vil det så sige jeg skal vente i 10 år for slippe for de her kanaler?  At prisen den dag er så kostbar at man til den tid kan fravælge samme?  Cry  Plus følelsen til denne tid, at man har været til grin for sine egne penge.
Mit problem med DK4 er alle de år jeg IKKE har haft denne, og tænk lige på alle de udsendelser jeg da er gået glip af, hvilket er svært håndterligt for undertegnede.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu