recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tankpasser Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround forstærker
    Sendt: 01-April-2006 kl. 18:03

Er der nogle retningslinier for at købe en surround forstærker -
jeg hørt at vægt (udover andre specifikationer) indikerer en del om
kvaliteten. Altså mange HIFI apparater vejer jo en del mere end
"discount" mærkerne - ingen navne nævnt. Men f.eks finder jeg det
mærkeligt at en forstærker som JVC tilbuddet vejede 7 kg og andre HIFI
forstærkere i samme outputniveau vejer op mod 20 kg - er det en
udvikling i teknikken eller er der noget om vægt snakken?

Er der nogen herinde der har et tiå til en ordentlig forstærker - gerne i klasse med Denons 2807 - bare en tand billigere...

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2006 kl. 19:30

Hej.

Jeg vil da mene at der skal en god trafo, eller flere, til for at forstærkeren holder specifikationerne, og det vejer. Har selv en Denon 2106, ikke verdens tungeste, men jeg spiller ikke vildt højt.

m.v.h.

Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2006 kl. 10:19
Enkelt sagt - JVC-receiveren er en såkallt "digital" forsterker som jobber etter PWM-prinsippet (Pulse Width Modulation). Disse nyttiggjør seg den tilførte strøm-effekt på en annen/bedre(?) måte enn 'vanlige' receivere, og man kutter derfor ned på både strømforsyning og kjølesystem. Da blir både vekten og størrelsen mindre.

Hva du skal kjøpe, er da også avhengig av andre komponenter i ditt anlegg. Særlig høyttalerne er viktige... er de tungdrevne, behøves det mer krefter i forsterkeriet.  Trenger man HDMI-switching og/eller automatisk lydoppsett , er noen andre spørsmål. Det finnes mange gode receivere der ute i alle prisklasser, men kanskje det er en ide å kikke på bruktmarkedet...her får man mye mer for pengene. Ellers skulle det være mulig å få Denon 3805 relativt rimelig, nå som 3806 og 2807 er på markedet.  Også Denon 2106 er en meget  kapabel receiver...og med pre-outs har man muligheten til å supplere med effektforsterker om det behøves.

(Jeg syns forøvrig også at den nye Denon 2807 ligger for høyt i pris ! Koster 9000 her i Norge og 8000 i Danmark..)


Redigeret af Ghia - 02-April-2006 kl. 10:22
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu