recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties 7120 Problemer med Pixlering af billede .
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties 7120 Problemer med Pixlering af billede .

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airties 7120 Problemer med Pixlering af billede .
    Sendt: 11-Marts-2012 kl. 16:23
Jeg har fået min Tilgin Tv boks udskiftet med en  Airties 7120 da vi var meget trætte med den meget langsomme betjening ved skift af kanaler ved Booot o.s.v .
 
 Airties 7120 er lysår foran Tilgin Boksen den reagerer promte på kanalskift , skift i menuer epg O.s.v.
 
Men jeg har fået et nyt problem ang Pixilering af billede men har fundet ud af at det har noget med Min Pc at gøre .
 
Mit setup er Følgende   FiberBoks + Tilgin Hg 1311 Router + 1 Netværkskabel til stue som er tilsluttet en Level One 10/100 Mps 5 ports svitsh som er tilsluttet Bluray , Xbox ,  Airties 7120 , og Pc netværkskort .
Router er så forbundet med et netværkskabel til den Tilgin Tvboks vi har i Soveværelse + ydligere et netværkskabel til stuen + Svitch .
 
Dette setup har fungeret helt uden problemmer da jeg har valgt en Svitch da jeg jo ikke vil trække all de netværkskabler ti stuen .
 
Jeg har dog fået problemmer med billedet på stort set alle Tvkanaler Pixilerer så man ikke kan se noget , Jeg har så fundet ud af at det har noget med mi pc at gøre .
 
Når min pc går i standbay eller jeg lukker den ned ( den står så med lidt strøm på Bios og bundkort ) Begynder Tv kanalerene at Pixilere lyd skrater .
Hvis jeg så Slukker for strømmen til Min Pc helt på Stikkontakten eller Fjerner Netværkskablet til Pcen fra Svitchen kommer billedet øjebliklig igen
 
Så der er altså noget med Dvaletilstanden eller tomgangsstrømmen på Pcens bundkort at gøre så  tvboksen Svitch forstyres .
  
Er der nogle som kan svare på Hvad der kan være galt , da det ville være lidt træls at skulle trække  endnu et netværkskabel fra Tilgin Hg 1311 Router til feks Pc eller direkte til Tv  Boksen .
 
Jeg kan jo ikke rigtig Undvære en Svitch i stuen da vi inden længe skal have ny fladskærm som jo også skal have tilsluttet et netværkskabel til .


Redigeret af janbau - 11-Marts-2012 kl. 16:29
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 17:53
Slå WOL fra på pc, biosion så skulle det gerne køre :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 11:02
Tak ser ud til at det hjalp . Har også for  opdateret bios på bundkort p.g.a. ny cpu Så det er nok derfor jeg fik problemmet .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 13:28
Any time... Men WOL er altid sønderen sjovt nok :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Any time... Men WOL er altid sønderen sjovt nok :)
 
Kan du uddybe det? , lyder spændende
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu