recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken receiver til System Audio Explorer 5.1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken receiver til System Audio Explorer 5.1?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 19:12
Jeg har taget beslutningen om dybden op igen, og er begyndt at kigge på Onkyo TX-NR809 igen - hvordan vil den kunne klare sagen?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 19:37
Syntes at det ville være en synd at give så fine højttalere, en i forhold til højttalerne slatten forstærker.
Imo bør du overveje at spare op til noget bedre endnu, og beholde din 609 indtil da.
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Syntes at det ville være en synd at give så fine højttalere, en i forhold til højttalerne slatten forstærker.
Imo bør du overveje at spare op til noget bedre endnu, og beholde din 609 indtil da.

Hvad ville en bedre receiver så fx være? Hvordan ville det være med en highend receiver sammenlignet med hvis man tog en 809 og så satte en stereoforstærker på til fronterne?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 20:25
SA Explore og Exact skal have en amp. der er rigtig musikalsk og med stort hul og højt til loftet og som samtidigt har styr enhederne så lyden ikke bliver anmassende og trættende at høre på, når der bliver lukket op for volumen. Til det budget du nævner så vil jeg klart vælge noget brugt, Det bliver svært at finde en receiver til under kr. 20.000,- der kan magte sådan en opgave i sig selv, hørt med mine hifi øre.
 
Sidst jeg hørte på et par Explore var på en Pioneer LX82 og hvor vi efter følgende satte et effekttrin i rumpen på lx82'eren, en ældre ML 333. Tro mig du vil aldrig gå tilbage til LX82'eren uden effekttrinet på, det er total nat og dag oplevelse, men mindre kan jo også gøre det. Man skal selvfølgelig se sig for når man køber brugt, da f.eks. ladelytter tørre ud og skal udskiftes, hvilket i sig selv kan være en ret dyr fornøjelse.




4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af JensHolm JensHolm skrev:

Hvad ville en bedre receiver så fx være? Hvordan ville det være med en highend receiver sammenlignet med hvis man tog en 809 og så satte en stereoforstærker på til fronterne?

Det kommer helt an på hvad systemet skal bruges til, ambitioner og budget. Dog ser jeg mange SA ejere med Primare, de komplimenterer også hinanden rigtig godt.
Konkret kan det være svært at sige, mulighederne er jo separat processor og effekttrin eller receiver og alt imellem dem. Dertil kommer der om du også ønsker god stereo, i så fald skal der en stereoforstærker med passthrough med som effektdel.
Er det hovedsageligt stereo ville jeg dog overveje at droppe surround helt, og kigge på om du kan få det ekstra ud af en stereoforstærker.
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 22:11
Det skal bruges til såvel hjemmebiograf (blu-ray og surround) samt lytte til CD'er (hvor det enten blot skal være fronterne eller alternativt stereo fra alle 5 højttalere). Er ikke super audiofil, det behøver ikke nødvendigvis at være det bedste af det bedste, nok nærmere "best bang for the buck". Vil ikke bruge 20.000 på en forstærker lige nu, måske om nogle år når man er kommet til flere penge Tongue
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 23:54
Altså ved ikke hvordan du har det, men ofte føler jeg surround er mindre nødvendigt med god kvalitet i forhold til stereo. Et eller andet sted så tror jeg ofte små receivere langt hen af vejen ville kunne gøre det fint til de fleste hverdags behov. Derfor med dit budget - er en stereo forstærker med pass through ikke en dum ide. De til at komme i nærheden for penge... Ja exploreren er en dyr højttaler og det klart en god forstærker er at foretrække. Men ofte syntes jeg at en forstærker kun skal fylde 1/3 af budgettet. Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg gang på gang blevet overrasket over hvor god 809eren er... Den er strømstærk og spiller ganske flot, så til en pris på 6500 ca? Den burde ha kostet meget mere.. Pioneer lx83 som jeg også har haft var bedre, men den var absolut ikke 10.000 kr bedre... De sidste 10.000 er så dårligt givet ud i forhold til gevinst, altså hvis vi snakker nypriser.

Du kunne jo også købe et effekttrin nu, og så når du engang får råd købe en processor... Det er en mere langsigtet løsning... ;)
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:16
Den receiver du har nu er nok det mest bang for the buck du kan få, sammen med andre i samme prisklasse.

Hvis du vil opgradere nu og ikke vil give meget vil en stereoforstærker med passthrough nok give mest, som Rasmus8D også er inde på. Kan også se at der er en Primare SP21 til salg inde på hifi4all, så får du surround.
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 16:05
Hvordan ville det virke med en Onkyo 809 og så med en brugt effektforstærker til Explorer'ne og evt. Exact'en? Fx en Primare effektforstærker?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu