recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows Home server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows Home server

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wernstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-April-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wernstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows Home server
    Sendt: 06-April-2012 kl. 10:27
Hej,
 
Jeg er igang med opsætning af en windows home server til medie streaming. Efter at have fundet Mezzmo medie server, fungere alle apperater i huset pludselig via DLNA uden problemer. Det betyder så at jeg også gerne vil have adgang til mine sager udefra. Her havde jeg forestillet mig en VPN forbindelse som værende det bedste. Er der nogen her der har erfaring med skidtet? Jeg kan godt oprette forbindelse til serveren via VPN, men får ikke adgang til netværket, eller mezzmo som kører direkte på serveren. HVORFOR?! :) Har rodet med det i 4 dage nu, og er ved at være kørt fast.
 
Mangler nok en step-by-step guide til hvilke roller der skal installeres på serveren, i hvilken rækkefølge, og de enkeltes opsætning.

Åhh ja, så kan jeg se folk har lidt problemer med Waoo og deres routere. Er det noget der er blevet løst? Hvis jeg ikke kan forwarde porte når jeg får Waoo til sommer, så er det hele lidt ligegyldigt...
 
Anyone? :)
 
På forhånd tak.


Redigeret af Wernstar - 06-April-2012 kl. 10:29
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 11:06
Hvordan har du oprettet din VPN adgang?

Hvis du har adgang til serveren burde du også have adgang til netværket, medmindre du direkte har spærret for det.
Til top
Wernstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-April-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wernstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 16:52
Jeg har bare installeret windows home server og derefter installeret den VPN service der indbygget. Jeg har derefter oprettet en nye bruger til VPN adgang. Når jeg tilslutter VPN serveren får jeg en ip, men ingen gateway. Jeg kan ikke se min mezzmo medieserver via vpn heller.
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Juni-2009
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 18:13
Hej

Jeg bruger Hamachi fra Logmein.com
Det er gratis og virker rigtig godt uden nogen bøvlet opsætning.
https://secure.logmein.com/products/hamachi/register.aspx
Til top
Wernstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-April-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wernstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 19:18
Det jeg forsøger et site to site VPN. Det duer ikke at skulle være afhængig af en PC i klient enden. Jeg vil gerne have mulighed for flere grene mødes på én server(min)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu