recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang 3D på tv fra Mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ang 3D på tv fra Mediecenter

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:



Det er da mærkeligt med Ronal Barbaren. 
Meget. Og endnu mere mærkeligt er det, som den ser ud på PS3éren. Jeg kan ikke udelukke om det er forhold mellem PS3 -> Receiver -> TV, eller om det måske er forhold mellem TV og brillerne. Der er ihvertfald noget som er helt galt. Og så kender jeg ikke det/de fagmæssige udtryk for problemerne, da min erfaring med 3D jo er yderst begrænset.
Lige pt. stopper jeg nok mine forsøg med 3D på HTPCén. Nu er Nvidia problemet konstateret. Jeg skal først og fremmeste have udelukket det som SKAL virke, dvs. PS3 og TV skal sgu vise 3D ordentligt.
Og da jeg alligevel har planer om at udskifte hele min HTPC, så må jeg leve med Nvidia problemerne indtil da. (Det kan så være det fremmer tidsprocessen for udskiftningen af hele HTPCén). Men det giver ingen mening at udskifte HTPCén nu, når der er problemer med en anden afspiller. I sidste ende kan jeg jo risikere, at det er TVét, som har et problem på een eller anden måde. I aften, hvis ellers arbejdet tillader det, så skal jeg lave nogle forsøg med kablerne, for at udelukke dem som synderen.

Er der nogen som ved om Intel´s grafik virker ordentligt med 3D? Skifter jeg HTPC, så skifter jeg også til et onboard Intel HD grafik. Det kommer lidt an på, hvordan forholdet mellem Sandy Bridge og Evy arter sig i den nærmeste fremtid. Jeg nægter at gå tilbage til ATi. Deres driver-cirkus og ligegyldighed over for brugerne, (specielt i HTPC sammenhæng) fik jeg nok af.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det kommer lidt an på, hvordan forholdet mellem Sandy Bridge og Evy arter sig i den nærmeste fremtid.
der burde ikke være nogen forskel overhovedet på Sandy Bridge og Ivy Bridge i en HTPC - marginalt mindre strømforbrug måske. Intel HD Graphics (i forb. med HTPC) skulle performe på samme måde ud fra hvad jeg har læst rundt omkring.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Har opdateret TMT5 til seneste version.
som jeg lige nævnte før, så har jeg ikke 3D, men hvad er den nyeste af TMT5? - Jeg har ikke haft andet end bøvl med den version jeg installerede i februar (5.2.1.119), så jeg rullede tilbage til en tidligere version og har igen ingen problemer - bl.a. kunne den ikke rigtigt afspille HD DVD'er (frøs under load)
 
Den version jeg opdaterede til i går, det er 5.2.1.120
Jeg ejer slet ikke HD DVDére, så jeg skal ikke kunne sige om TMT har problemer der. Og det er først indtil jeg fik 3D tv forleden, at jeg er rent ind i de her problemer, indtil da har TMT5 fungeret ganske fint, men er dog kun blevet brugt til at afspille rippede BDére fra MCE.
Det var nu heller ikke pga. HD DVD jeg nævnte det, men der kunne måske være en sammenhæng med mærkelig 3D og HD DVD'erne, hvis det var samme version
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:



Det er da mærkeligt med Ronal Barbaren. 
Meget. Og endnu mere mærkeligt er det, som den ser ud på PS3éren. Jeg kan ikke udelukke om det er forhold mellem PS3 -> Receiver -> TV, eller om det måske er forhold mellem TV og brillerne. Der er ihvertfald noget som er helt galt. Og så kender jeg ikke det/de fagmæssige udtryk for problemerne, da min erfaring med 3D jo er yderst begrænset.
Lige pt. stopper jeg nok mine forsøg med 3D på HTPCén. Nu er Nvidia problemet konstateret. Jeg skal først og fremmeste have udelukket det som SKAL virke, dvs. PS3 og TV skal sgu vise 3D ordentligt.
Og da jeg alligevel har planer om at udskifte hele min HTPC, så må jeg leve med Nvidia problemerne indtil da. (Det kan så være det fremmer tidsprocessen for udskiftningen af hele HTPCén). Men det giver ingen mening at udskifte HTPCén nu, når der er problemer med en anden afspiller. I sidste ende kan jeg jo risikere, at det er TVét, som har et problem på een eller anden måde. I aften, hvis ellers arbejdet tillader det, så skal jeg lave nogle forsøg med kablerne, for at udelukke dem som synderen.

Er der nogen som ved om Intel´s grafik virker ordentligt med 3D? Skifter jeg HTPC, så skifter jeg også til et onboard Intel HD grafik. Det kommer lidt an på, hvordan forholdet mellem Sandy Bridge og Evy arter sig i den nærmeste fremtid. Jeg nægter at gå tilbage til ATi. Deres driver-cirkus og ligegyldighed over for brugerne, (specielt i HTPC sammenhæng) fik jeg nok af.

Jeg kører med Sandy Bridge på et mITX bundkort fra intel og der kører mit setup problemfrit, det er dog ikke uden en masse halve løsninger, da der ikke er noget program endnu der fungerer som en schweizerkniv i MCE.

Men her en lille kort forklaring på min opsætning

1.) Windows 7 MCE med Mediabrowser 2.5.3 og TMT 3.01.195 til afspilning af 2D

2.) Windows 7 MCE med My Movies 4.03 pre og PowerDVD 12 til afspilning af 3D

Et lille program som hedder Autofrequency som styrer automatisk skift af 24/50/60Hz refreshrate, kan downloades her


hvor der også er en opskrift på hvordan det sættes op på ens PC.

Som man kan se er det baseret på en masse halve løsninger, men det fungerer og det er det vigtigste for mig. Big smile
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Det var nu heller ikke pga. HD DVD jeg nævnte det, men der kunne måske være en sammenhæng med mærkelig 3D og HD DVD'erne, hvis det var samme version
 
Det forklare jo ikke, hvorfor filmen ikke ser specielt godt ud på PS3éren Wink
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg kører med Sandy Bridge på et mITX bundkort fra intel og der kører mit setup problemfrit, det er dog ikke uden en masse halve løsninger, da der ikke er noget program endnu der fungerer som en schweizerkniv i MCE.
 
Det havde jeg heller ikke regnet med LOL
 
 
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

1.) Windows 7 MCE med Mediabrowser 2.5.3 og TMT 3.01.195 til afspilning af 2D

2.) Windows 7 MCE med My Movies 4.03 pre og PowerDVD 12 til afspilning af 3D
 
Er det to forskellige maskiner?

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Et lille program som hedder Autofrequency som styrer automatisk skift af 24/50/60Hz refreshrate, kan downloades her


hvor der også er en opskrift på hvordan det sættes op på ens PC.

Som man kan se er det baseret på en masse halve løsninger, men det fungerer og det er det vigtigste for mig. Big smile
 
Skifter den selv til 3D eller er det det du skal bruge det der autofrequency program til?
Eller er det ligesom på Nvidia, at maskine er låst til at afspille alt i 24p i enten 2D eller 3D og skal manuelt skiftes i driveren?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg kører med Sandy Bridge på et mITX bundkort fra intel og der kører mit setup problemfrit, det er dog ikke uden en masse halve løsninger, da der ikke er noget program endnu der fungerer som en schweizerkniv i MCE.
 
Det havde jeg heller ikke regnet med LOL
 
 
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

1.) Windows 7 MCE med Mediabrowser 2.5.3 og TMT 3.01.195 til afspilning af 2D

2.) Windows 7 MCE med My Movies 4.03 pre og PowerDVD 12 til afspilning af 3D
 
Er det to forskellige maskiner?

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Et lille program som hedder Autofrequency som styrer automatisk skift af 24/50/60Hz refreshrate, kan downloades her


hvor der også er en opskrift på hvordan det sættes op på ens PC.

Som man kan se er det baseret på en masse halve løsninger, men det fungerer og det er det vigtigste for mig. Big smile
 
Skifter den selv til 3D eller er det det du skal bruge det der autofrequency program til?
Eller er det ligesom på Nvidia, at maskine er låst til at afspille alt i 24p i enten 2D eller 3D og skal manuelt skiftes i driveren?

Nej det er samme maskine der er installeret både Mediabrowser og My Movies på

My Movies og Powerdvd 12 står for 3D afspilningen da jeg ikke kan få TMT 5.2 til at afspille 3D bd uden at mit Samsung 59D7005 plasma hopper over på 30Hz.
Det er dog et problem med min plasma da en bekendt der kører med et Pana plasma ikke har de problemer med 30Hz.

Mediabrowser og TMT 3 står for 2D afspilningen og TMT 3 anvender jeg da den i min opsætning kan afspille alle mine rips, det kan TMT 5.2 desværre ikke.

Autofrequency bruges til at skifte automatisk mellem DVD'er og TV på 50Hz Amerikanske DVD'er på 60Hz Bd koncerter på 60Hz og Bd på 24Hz.

Jeg ser frem til at My Movies og Mediabrowser vil tilbyde dig muligheden for at vælge externe afspillere til 2D og 3D og jeg har hørt Mediabrowser arbejder på en sådan løsning. 
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg kører med Sandy Bridge på et mITX bundkort fra intel og der kører mit setup problemfrit, det er dog ikke uden en masse halve løsninger, da der ikke er noget program endnu der fungerer som en schweizerkniv i MCE.
 
Det havde jeg heller ikke regnet med LOL
 
 
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

1.) Windows 7 MCE med Mediabrowser 2.5.3 og TMT 3.01.195 til afspilning af 2D

2.) Windows 7 MCE med My Movies 4.03 pre og PowerDVD 12 til afspilning af 3D
 
Er det to forskellige maskiner?

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Et lille program som hedder Autofrequency som styrer automatisk skift af 24/50/60Hz refreshrate, kan downloades her


hvor der også er en opskrift på hvordan det sættes op på ens PC.

Som man kan se er det baseret på en masse halve løsninger, men det fungerer og det er det vigtigste for mig. Big smile
 
Skifter den selv til 3D eller er det det du skal bruge det der autofrequency program til?
Eller er det ligesom på Nvidia, at maskine er låst til at afspille alt i 24p i enten 2D eller 3D og skal manuelt skiftes i driveren?

Nej det er samme maskine der er installeret både Mediabrowser og My Movies på

My Movies og Powerdvd 12 står for 3D afspilningen da jeg ikke kan få TMT 5.2 til at afspille 3D bd uden at mit Samsung 59D7005 plasma hopper over på 30Hz.
Det er dog et problem med min plasma da en bekendt der kører med et Pana plasma ikke har de problemer med 30Hz.

Mediabrowser og TMT 3 står for 2D afspilningen og TMT 3 anvender jeg da den i min opsætning kan afspille alle mine rips, det kan TMT 5.2 desværre ikke.

Autofrequency bruges til at skifte automatisk mellem DVD'er og TV på 50Hz Amerikanske DVD'er på 60Hz Bd koncerter på 60Hz og Bd på 24Hz.

Jeg ser frem til at My Movies og Mediabrowser vil tilbyde dig muligheden for at vælge externe afspillere til 2D og 3D og jeg har hørt Mediabrowser arbejder på en sådan løsning. 
 
jeg har prøvet med en kombination af autofrequency og displaychanger i håb om at kunne udnytte min DVDO videoprocessor - det er jeg så gået helt væk fra, det virker ikke ordentligt + der var noget handshake problemer mellem HTPC og DVDO, så jeg kører 50Hz standard. Det eneste tidspunkt jeg har brug for andet er ved film - det kan TMT indstilles til at gøre automatisk og det fungerer helt ok.
 
Er der iøvrigt en god grund til at bruge både TMT og PowerDVD? - MCE integrationen i TMT er jo langt bedre end PowerDVD. Jeg har selv begge, men det var primært fordi jeg overvejede at kovertere mine HD DVD'er til Blu Ray (det er slet ikke så lige til - Blu Ray understøtter ikke DD+)
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

 
jeg har prøvet med en kombination af autofrequency og displaychanger i håb om at kunne udnytte min DVDO videoprocessor - det er jeg så gået helt væk fra, det virker ikke ordentligt + der var noget handshake problemer mellem HTPC og DVDO, så jeg kører 50Hz standard. Det eneste tidspunkt jeg har brug for andet er ved film - det kan TMT indstilles til at gøre automatisk og det fungerer helt ok.
 
Er der iøvrigt en god grund til at bruge både TMT og PowerDVD? - MCE integrationen i TMT er jo langt bedre end PowerDVD. Jeg har selv begge, men det var primært fordi jeg overvejede at kovertere mine HD DVD'er til Blu Ray (det er slet ikke så lige til - Blu Ray understøtter ikke DD+)

Der er den grund til at bruge PowerDVD sammen med My Movies og det er, at den afspiller mine 3D isoer ved 24Hz hvor TMT 5.2 konsekvent bare insisterer på 30Hz. 

Hvad angår integration med MCE så er PowerDVD ligeså integreret med MCE som TMT, hvis og jeg siger hvis, man holder sig til iso formatet
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu