recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitalt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitalt TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JenChr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: Digitalt TV
    Sendt: 12-Juni-2004 kl. 13:08

Hej

Så vidt jeg husker er det besluttet at vi skal have jordbaseret digitalt TV her i Danmark , men er der nogen der kan huske hvornår - og hvornår der evt. bliver lukket for det analoge?

Hvis man idag køber en recorder med analog tuner bliver man jo nødt til at få sådan en set-top-boks til at sætte foran når der kommer digitalt TV (eller købe en ny recorder ).

Jeg forestiller mig at dette vil virke stort set som en parbolmodtager, men hvordan er det nu: Parabolmodtageren skal naturligvis stå på den rigtige kanal hvis man vil foretage en timeroptagelse. Findes der p.t. en standard, som gør det muligt for en videomaskine/DVD-recorder via Scart-stikket at skifte kanal på en parabol-receiver når en timeroptagelse starter? Hvis det er tilfældet vil det nok også virke med en set-top-boks.

Som det måske fremgår har jeg ikke selv parabol

Jens Christian
Til top
resurrection Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2004 kl. 01:39

Hej Jens Christian.

Ja, vi skulle have haft digitalt tv i  2005, men det er blevet udskudt til 2007

Jeg står foran at skulle købe en DVD-optager og vakler mellem at købe Pioneer's 5100 eller en af deres nye modeller som snart kommer på markedet...især efter at have læst om problematiken mht. de nye 4x-medier som 5100 ikke kan optage på.

Hvis det er tilfældet, som du skriver, at man så ikke kan bruge en analog tuner når vi får digitalt tv og så skal bruge en set-top-boks, kan det vel godt betale sig at købe 5100 når den falder i pris...og det gør den vel(!?) når de nye optagere kommer. De gamle medier skulle jo kunne købes i 3-4 år endnu. Til den tid har vi - forhåbentlig - fået digitalt tv og så vil det jo være fristende at købe en DVD-optager med digital tuner.

Ja, det var jo ikke lige svar på alle dine spørgsmål, men nu har jeg fået lidt luft...jeg er sgu ved at blive sindssyg af alle disse "problemer"

/Martin

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2004 kl. 01:45

Jeg tror ikke man skal spekulere for meget på de ting - de forskellige "problemer", der er forårsaget af at udviklingen begynder at gå rigtigt stærkt nu. Jeg tror man bare skal købe det man synes er det bedste lige nu - og så når man får lyst til at købe en ny maskine, så købe det man synes er bedst til den tid.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JenChr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2004 kl. 21:33

 

Jeg regner nu heller ikke med at introduktionen af digitalt TV skal holde mig fra at købe en recorder, det skal blot indgå i mine overvejelser om hvor mange år jeg regner med at bruge den/skulle afskrive den over...

Jeg har desværre ikke råd til altid at købe det jeg har lyst til som Thorvald foreslår  (det ville nu også give en seriøs maskinpark).

Men tilbage til spørgsmålet om optagelse fra parabol-receiver/selector: Hvad gør I med timeroptagelser? Er det kun muligt på den kanal man har indstillet modtageren på inden man tog hjemmefra?

Jens Christian
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu