recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af pladeafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af pladeafspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af pladeafspiller
    Sendt: 12-Maj-2012 kl. 18:28

Hej

Jeg har kigget meget på en Rega Planar 2 pladeafspiller og jeg har nu en Onkyo TX-NR809 forstærker. Sætter man bare pladespilleren til forstærkeren og så kører det? Hvilken type kabel skal man bruge til det? Eller skal man have en forstærker / RIAA eller hvordan? Jeg ved ikke rigtigt noget om det, så en lille guide ville være dejligt   Tongue

På forhånd tak! 
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 19:15
Yes !! Du køber bare den Regar Planar2 og tilslutter via de medfølgende PHONOstik...
sakset fra nettet:
In addition, the TX-NR809 has a dedicated input for a turntable for the playing of vinyl records, as well as a set of 7.1 channel analog audio inputs and 7.2 channel analog preamp outputs (includes two subwoofer pre-outs).
----
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 19:17
Så det er bare at koble den til og så kører det? Er der noget man skal være opmærksom på?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 19:31
Din NR809 har en Riaa indbygget iflg. manualen, så det er bare at sætte pladespilleren til Phono in hvis du bruger en alm. MM Pickup. Jeg mener at have læst et sted at Rega 2 er udgået. Ellers kig på en Project Debut, en rigtig fin pladespiller til små penge inkl. pickup.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 19:32
Sammen med pladespilleren kommer der helt sikkert instruktioner til hvordan man indstiller den, så det vil jeg ikke kommer ind på her, men hvis du vil have god lyd ud af en pladespiller, skal du have en stabil hylde den kan stå på.  Helst en der kan skrues op på væggen. Det dur ikke rigtig bare at stille den oven på dit almindelige av-møbel. I værste hopper pick-uppen når man går forbi. I bedste fald får du bare ringere lyd.
Jeg havde en hylde på væggen. Det gav hørbart den bedste lyd og fodtramp og bas-lyd forplantede sig ikke til paldespilleren. Hvis du har tynde "pap vægge" er det muligt at væggen ikke er den bedste løsning, men uanset hvad skal du finde et klippestabilt sted til den.
 
Ellers skal du lige huske at købe an pladebørste til at tage støvet fra LPerne, men alt det kan du spørge om i butikken. 
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 12-Maj-2012 kl. 19:41
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu