recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvad kræves der for at jeg kan se følgende kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvad kræves der for at jeg kan se følgende kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hvad kræves der for at jeg kan se følgende kanaler
    Sendt: 15-Maj-2012 kl. 07:51
Hej
 
Jeg har i dag en free 2 air reciever med en 60 cm skål siddende til at se på free 2 air. Mener dem jeg ser ligger på 28 grader øst men hvad kræves der for at jeg kan se følgende kanaler
 
 
jeg er meget novice inden for parabol verdenene så bær over med mig hvis jeg stiller dumme spørgsmål senere i tråden :-)
 
vh
Bigraj


Redigeret af BigRaj - 15-Maj-2012 kl. 07:57
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 11:50

Hej Bigraj.

Jeg ved ikke hvilke du er mest intersseret i?

Men hvis du klikker på f. eks. C i kolonnen for beam vil du opdage at C kun dækker området omkring Pakistan.

Hvis du ser på Hadi TV dækkes Europa fra Eutelsat Hot Bird 13A på position 13.0°E.

Dem vil du kunne modtage hvis du har en parabol der er stor nok og som peger mod 13E. Jeg ved ikke om en 60 cm er stor nok, men jeg er i øjeblikket i Spanien og har lige checket og jeg kan her modtage Hadi TV 1 ( 12558V ) på min 75 cm parabol.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 15-Maj-2012 kl. 11:51
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 23:55
Du skal bruge en 85 cm parabol pegende mod hotbird 13 grader øst
 
Med venlig hilsen
Elmand
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 08:29
ok, jeg starter med at skifte skålen ud til en 85 grader. hvis så jeg gerne vil se kanaler både på 28 grader øst  og så også på 13 grader øst, kræver det så en motor på skålen eller skal jeg have flere lnb hoveder på?
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 09:41

Hej.

Enten en motor eller en parabol med holder til flere LNB'er, se min tidligere post for en mulig løsning:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110586&title=mine-erfaringer-med-holdere-til-2-eller-4-lnb

Jeg ville så vælge en skål ca 10 cm større end hvis du kun har et LNB.

Der er intet officielt, men alle regner med at satelliten 1N på 28 grader øst er midlertidig og
at BBC, ITV med flere kun kan modtages indtil slutningen af dette eller begyndelsen af næste år.

Hvad der så sker med de kanaler du i dag kan modtage på din 60 cm vides ikke. Men da jeg er kommet i tvivl om hvad man rent faktisk kan modtage i Danmark på en 60 cm, vil jeg spørge om du ikke kan oplyse din lokation samt give nogle eksempler på hvad du i dag modtager?
 
Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 22-Maj-2012 kl. 10:07
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.


Enten en motor eller en parabol med holder til flere LNB'er, se min tidligere post for en mulig løsning:


http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110586&title=mine-erfaringer-med-holdere-til-2-eller-4-lnb


Jeg ville så vælge en skål ca 10 cm større end hvis du kun har et LNB.


Der er intet officielt, men alle regner med at satelliten 1N på 28 grader øst er midlertidig og
at BBC, ITV med flere kun kan modtages indtil slutningen af dette eller begyndelsen af næste år.


Hvad der så sker med de kanaler du i dag kan modtage på din 60 cm vides ikke. Men da jeg er kommet i tvivl om hvad man rent faktisk kan modtage i Danmark på en 60 cm, vil jeg spørge om du ikke kan oplyse din lokation samt give nogle eksempler på hvad du i dag modtager?

 


Skålen skal være min 120 cm, hellere 130 cm.
Hilsen Carsten.

E.L.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu