recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAC

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
kasp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2005
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 20:05
Er du sikker på at det er HDMI der skyld i det? Ved HDMI bør du også benytte WASAPI for at få bitperfect ud. Ellers burde du jo også "mangle" når du ser film?
Dynaudio Contour S1.4, Contour S C, MK Sound SS 150T, Velodyne SPL1200 Ultra, Anthem MRX 700, CSN Custom Cables, Sony VPL-HW40ES, Lissau True Color Lærred
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 20:06
@Hindsberg: jeg har ikke brugt foobar2000 siden Windows Vista, så jeg kan desværre ikke hjælpe mere. Er også gået over til Mac   
Venlig hilsen
KB
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:


Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er i hvert fald enkelt på Mac

jeps........og ved fra en kammerat at de heller ikk er nærrige med at tage vilde priser for deres kabler øv da..........



What? Hvad for nogle kabler? USB fra Mac til V-Link er helt normal USB-A til USB-B.

Ved bare et alm hdmi kostede en krig.......sådan er det vist med alle deres kabler .....læs ik dem der passer fra andre ....

Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 21:02

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@Hindsberg: jeg har ikke brugt foobar2000 siden Windows Vista, så jeg kan desværre ikke hjælpe mere. Er også gået over til Mac   

Smile 

Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 21:51

Oprindeligt skrevet af kasp kasp skrev:

Er du sikker på at det er HDMI der skyld i det? Ved HDMI bør du også benytte WASAPI for at få bitperfect ud. Ellers burde du jo også "mangle" når du ser film?

Hdmi sku være alt andet end godt til at overføre lyd fra pc siges der noget med jitter osv......forskellen fra hdmi kontra en disk sluttet direkte til forstærkeren er meget tydelig.........

Hdmi lyder fesent og tamt

Harddisk ja ligesom det skal 

Til top
kasp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2005
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Oprindeligt skrevet af kasp kasp skrev:

Er du sikker på at det er HDMI der skyld i det? Ved HDMI bør du også benytte WASAPI for at få bitperfect ud. Ellers burde du jo også "mangle" når du ser film?

Hdmi sku være alt andet end godt til at overføre lyd fra pc siges der noget med jitter osv......forskellen fra hdmi kontra en disk sluttet direkte til forstærkeren er meget tydelig.........

Hdmi lyder fesent og tamt

Harddisk ja ligesom det skal 

 
Alt andet end godt er måske lige at stramme den. Bevares andet kan være bedre, men det er ikke ens betydende med at det er dårligt. Jitter? ja. Problem? måske.
Det jeg prøver at spørge om er du har kørt WASAPI ud via dit HDMI kabel. Ellers er det ikke et fair sammenligningsgrundlag. Lyder dine film også tamt og fesent?
Jeg ved godtm jeg kører lidt rundt i det, men det er simpelthen bare fordi jeg ikke oplever at stereo lyd via HDMI lyder fesent og tamt. Heller i forhold til at smide en HDD direkte i recieveren. Bevares dine højtalere er nok en klasse over mine og er måske mere afslørende, dét skal jeg ikke kunne sige, men alligevel.
Jeg har også prøvet at skifte til et bedre HDMI kabel og dét gav et løft i lyden (ja bare skyd migWink). Måske du skulle prøve at låne sådan ét nu du alligevel er igang.
Jeg har ikke nødvendigvis ret, men det ville da være ærgeligt at bruge 5.000, hvis det kunne løses eller måske 80-90 % af den forbedring du oplever kunne findes ved et par enkelte klik med musen.
Just my 5 cents
 
Håber du finder en tilfredstillende løsningSmile
Dynaudio Contour S1.4, Contour S C, MK Sound SS 150T, Velodyne SPL1200 Ultra, Anthem MRX 700, CSN Custom Cables, Sony VPL-HW40ES, Lissau True Color Lærred
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2012 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af kasp kasp skrev:

Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Oprindeligt skrevet af kasp kasp skrev:

Er du sikker på at det er HDMI der skyld i det? Ved HDMI bør du også benytte WASAPI for at få bitperfect ud. Ellers burde du jo også "mangle" når du ser film?

Hdmi sku være alt andet end godt til at overføre lyd fra pc siges der noget med jitter osv......forskellen fra hdmi kontra en disk sluttet direkte til forstærkeren er meget tydelig.........

Hdmi lyder fesent og tamt

Harddisk ja ligesom det skal 

 
Alt andet end godt er måske lige at stramme den. Bevares andet kan være bedre, men det er ikke ens betydende med at det er dårligt. Jitter? ja. Problem? måske.
Det jeg prøver at spørge om er du har kørt WASAPI ud via dit HDMI kabel. Ellers er det ikke et fair sammenligningsgrundlag. Lyder dine film også tamt og fesent?
Jeg ved godtm jeg kører lidt rundt i det, men det er simpelthen bare fordi jeg ikke oplever at stereo lyd via HDMI lyder fesent og tamt. Heller i forhold til at smide en HDD direkte i recieveren. Bevares dine højtalere er nok en klasse over mine og er måske mere afslørende, dét skal jeg ikke kunne sige, men alligevel.
Jeg har også prøvet at skifte til et bedre HDMI kabel og dét gav et løft i lyden (ja bare skyd migWink). Måske du skulle prøve at låne sådan ét nu du alligevel er igang.
Jeg har ikke nødvendigvis ret, men det ville da være ærgeligt at bruge 5.000, hvis det kunne løses eller måske 80-90 % af den forbedring du oplever kunne findes ved et par enkelte klik med musen.
Just my 5 cents
 
Håber du finder en tilfredstillende løsningSmile

Lyd via hdmi og f.eks vlc afspiller lyder fesent.......men ka se det er fordi den nok bruger pc'en lydkort

XBMC's er opsat til WASABI DENON AVAMP så det må være et ja til at den er sat til wasapi ud via hdmi...hvis jeg ka tolke det bare nogenlunde *S*...har også prøvet musik via denne....meget bedre

Lyder er intet mindre end forrygene så ville ha undet mig meget hvis det ku blive bedre ved at klikke lidt med lidt instillinger........ihvertfald mht film.......

Musik via xbmc og media monkey, som er de eneste afspiller jeg ka opsætte til at smide lyden ud via WASABI......så vil tro det er opsat optimalt som det nu kan.....og lyder fint *S* har bare brugt Vlc førhen nok via pc'en lydkort !!!!!!!!!! fesen lyd *G*...men det er vist blevet bedre nu.....

Så nu ved jeg da hvorfor det lød feset via hdmi..........har iøvrigt et ret godt Hdmi kabel smidt på. så den del er også i vinkel

Der kommer en forbi imorgen med en DAC i den noget dyrere ende .......så bliver spændene om man ka høre et løft i lyden .....vender tilbage med lidt mere nyt når der er blevet skam lyttet

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu