recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overførsel af DVD-RAM til DVD-R på PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOverførsel af DVD-RAM til DVD-R på PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Overførsel af DVD-RAM til DVD-R på PC
    Sendt: 13-Juni-2004 kl. 14:14

Hej folkens

Jeg er så heldig, at min 3 år gamle PC har et drev, der kan køre DVD-RAM og afspille optagelser lavet på min Panny E85. Men til redigering og overførsel fra RAM til DVD-R vil jeg helst foretrække at bruge PC'en. Når jeg nemlig bruger PARTIAL ERASE på optagelser lavet på HD og derefter overfører til DVD-R(AM) ved FLEX. REC eller HIGH SPEED TRANSFER kommer der stadig en lille pause i afspilningen - lidt a la lagskift på DVD'er.

Nu er spørgsmålet:
hvordan kan jeg i stedet bruge PC'en til dette? Filformatet er jo VRO og det skal jeg jo meget gerne have lavet om til VOB-filer, der hurtigt og nemt derefter kan brændes til DVD-R på PC'en. PC'en må da kunne gøre et bedre stykke arbejde end E85'eren.

Og en anden ting:
Er det muligt at tage to separate optagelser/titler fra DVD-RAM (f.eks en film delt i to med XP kvalitet), sammenføje dem til én samlet optagelse/titel på pc'en og så derefter bruge f.eks. DVD Shrink til at tilpasse dem til at være på én enkelt DVD-R?

Hvad kan bruges af programmer, hvad anbefaler I og vigtigst: hvordan gøres det?

Mvh

p-HD

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2004 kl. 14:23

Hej p-HD

Der er en guide på engelsk til det her:

http://www.recordere.dk/files/PCtoDVDRGuide.pdf  (3 MB)

Den beskriver hele processen, fra DVD-RAM til DVD-R. Hvilke programmer der kan klare konverteringerne ect.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu