recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBviewer problemer (ingen hardware fundet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBviewer problemer (ingen hardware fundet)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBviewer problemer (ingen hardware fundet)
    Sendt: 29-Maj-2012 kl. 20:50
Sagen er den at jeg har opdateret min kanalliste med transedit og importeret til DVBviewer. Efter dette siger den bare "ingen hardware fundet" selvom jeg har IPTV device under hardware og ip også..
 
hvis jeg ser en preview i transedit så virker kanalerne fint.??
 
hvad dælen er der lige gået galt?
 
ps. det køre på en Win7 ultimate. som kun køre HTPC
 
 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 22:26
Du skal i DVBViewer ind i indstillinger>hardware og vælge scan enheder og herefter anvend. Dine enheder (tunere) står sikkert med rødt som tegn på, at de ikke er detected. 
 
Flemming
 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 22:36
Jeg bruger en virtuel IPTV device nede fra "+" knappen
 
som sagt det har kørt i 1 år uden problemer. Jeg har lige opdateret til den nyeste DVBviewer 4.9.6.20
 
Det har ikke hjulpet på det. Det er som om at den mistede den virtuelle IPTV device under den nye transedit fil.
 
ps det virker iøvrigt heller ikke længere efter update til nyeste 3.8.5. Det ligger inde i DVB mappen som det skal. Men kan bare ikke add/updater til DVB. Der sker ihvertfald ikke noget.
 
Kanalerne virker fint i transedit preview.. så måske det er noget windows der er gået i ged under den lille update af kanallisten??


Redigeret af kws - 29-Maj-2012 kl. 22:51
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 23:05
Regner med du generer en komplet kanalliste i transedit, som efterfølgende importeres i selve dvbviewer, altså ingen scanning i selve dvbviewer...
 
Er kanalisten ok og den rigtige der importeres???.
 
IpTv tuner skal findes under tunere (option/hardware) og tuneren skal være opsat med korrekt gruppe. (som sættes i transedit, når kanalisten exporteres).
Også tunertype skal være korrekt specificeret...
 

Redigeret af avh - 29-Maj-2012 kl. 23:06
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 17:24
I Transedit kan jeg ikke vælger IPTV-tuner under settings/hardware (se billede) Men jeg kan godt lave en fuld blindscan og derefter gennem listen med ipadresser.
 


Redigeret af kws - 30-Maj-2012 kl. 17:25
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 19:22
Prøv at vælge en kanal fra den importeret kanaliste fra transedit  i selve dvbviewer.
 
Undersøg om kanalspecifkationerne står rigtigt, dvs. IP-adresse osv.


Redigeret af avh - 30-Maj-2012 kl. 19:24
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 19:24
:) ?? stemmer du blankt hehe
 
edit så kom teksten på


Redigeret af kws - 30-Maj-2012 kl. 19:25
Til top
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Prøv at vælge en kanal fra den importeret kanaliste fra transedit  i selve dvbviewer.
 
Undersøg om kanalspecifkationerne står rigtigt, dvs. IP-adresse osv.
 
Det har jeg prøvet uden held. det hele står rigtigt.
 
det underlige er jo at det hele virker i VLC. men ikke i DVBviewer.
Til top
nemo1234 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Januar-2011
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nemo1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 20:54
Har du prøvet at sætte flueben i "Har CI modul" i dvbviewer instillinger-hardware. Det virkede for mig
Til top
kws Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-September-2011
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kws Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 21:25
har prøvet..
 
edit. har fået det til at virke igen. Det viste sig at den nye kanalliste var krypteret. efter jeg fjernede krypteringen så virkede det igen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af kws kws skrev:

har prøvet..
 
edit. har fået det til at virke igen. Det viste sig at den nye kanalliste var krypteret. efter jeg fjernede krypteringen så virkede det igen
 
Kan du forklare nærmere - hvordan kan en kanalliste være krypteret?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 10:42
Det er de enkelte kanaler og ikke kanallisten der har en bit sat på som fortæller dvbviewer at de er krypterede. Hvordan man fjerner krypteringen, bør vi nok ikke diskutere i dette forum.


Redigeret af pfugl - 31-Maj-2012 kl. 10:46
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu