recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 4.11 + MKV = virker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS3 4.11 + MKV = virker?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 4.11 + MKV = virker?
    Sendt: 30-Maj-2012 kl. 21:51
Hej alle sammen.

Jeg har en ældre PS3 60GB, fat må vi hellere kalde den, som for nyligt er opdateret til FW4.11. 
Den er koblet op til mit hjemmenetværk via gigabit lan og på samme lan har jeg en Synology DS209 med seneste FW. 
På denne NAS har jeg alle mine film liggende i MKV format med undertekster i MKV'en og uden for.

Jeg opdagede ved et tilfælde at min PS3 kunne afspille MKV filer helt uden brug af software til konvertering eller PS3 media server. Den streamer mine MKV film direkte fra min NAS med understøttelse for DTS spor. 
Undertekster er det eneste der umildbart ikke virker da jeg ikke kan slå dem til i menuen.

Jeg kan INGENTING finde på nettet omkring dette? Er det noget der er gået alles næser forbi, har sony lusket MKV support ind i FW uden at nogle har opdaget det? 

Derfor vil jeg gerne høre alle herinde om i har/kan opleve det samme hos jer? Kan i få det til at virke enten med USB harddisk eller med noget streaming uden konvertering?

TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 14:27
Mkv'er kunne i hvert fald ikke afspilles for et par år siden. Det med underteksterne har hele tiden været et problem. Men du kan hardcode dem ind i filmen, når du laver dem.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 15:02
Ja men hardcoding tager tid. Der er desværre også nogle problemer med dette. Det virker lidt BETA agtigt. Nok også derfor Sony ikke har meldt noget officielt ud. De MKV'er jeg har prøvet med virker lyden meget tæt og grumset. Hvis de bliver afspillet på computer eller WDTV live boks så er lyden helt fin. Så det er ikke en brugbar feature endnu men det er da et skridt på vejen.
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 15:42
Det er ikke Sony som er begyndt at supportere MKV men Synology som kan transcode MKV filer så PS3'en kan forstå dem.
 
 
Det har de kunnet siden DSM 3.2. Se f.eks. her: http://www.synology.com/releaseNote_enu/DS410.php


Redigeret af perkjaer - 19-Juni-2012 kl. 15:42
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu