recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måske defekt kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMåske defekt kabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Emne: Måske defekt kabel
    Sendt: 13-April-2006 kl. 21:03
Som emnet antyder har jeg måske et antenne kabel der er defekt, men jeg kunne godt bruge et godt råd om hvordan jeg kan be- eller afkræfte at det er tilfældet.

Fejlen er ikke permanent, så vidt jeg kan se er den hellere ikke periodisk og jeg kan hellere ikke se noget mønster i hvad der eventuelt kan provokere fejlen, men når det sker så skifter billedet på mit fjernsyn fra at være i farver til at blive sort-hvid, men efter et kort stykke tid kommer farverne tilbage.

Fejlen opstod første gang kort efter jeg havde skiftet antenne kabel fra et med vinklede stik til et med lige stik for at få bedre plads i kabel bunken bag udstyret.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2006 kl. 22:37

 

 Tja. Det kan vel være en fejl på kablet. Prøv at se om der er gennemgang i det med et måleinstrument eller en pære og et batteri, men prøv først at efterse stikkene og deres forbindelse på kablet. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2006 kl. 11:26
Hvis billedet blot skifter fra at være i farve og til sort/hvid, men ellers står lige så pænt og uden sne eller andre forstyrende elementer, så tror jeg mere det er TV'et end dit antenne kabel.

Hvis det er et ældre TV med farveregulering på et manuelt skyde eller dreje-potentiometer (regulerings knap), så prøv at juster lidt på det, giv det lidt motion ved at dreje fuldt op og ned en ti gange, det kan være at potentiometeret er ved at tabe forbindelsen (kontakt) i netop den tilstand den står i.

Mvh Peter

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2006 kl. 13:19
Radiomanden: Desværre er batteriet på mit ohmmeter dødt så målinger må vente til det er blevet skiftet. Umiddelbart tvivler jeg lidt på at det vil vise noget brugbart. Eftersom fejlen ikke er permanent og kablet, det meste af tiden, virker upåklageligt så tror jeg det vil vise fin gennemgang. Stíkkene og deres forbindelse på kablet er lidt svært at efterse, eftersom der er tale om et færdigkøbt kabel med støbte stik, men der er ikke synlige skader på kablet.

Prasmus: Så gammelt er mit TV hellere ikke, men ellers et udemærket foreslag. En konsultation med papirbunken viser at det er lige over 4 år gammelt og indstillinger af billedet foretages via det indbyggede menu system.

Jeg var så heldig forleden dag at jeg fik optaget sådant et skift og ved afspilning af denne optagelse igen opstår fejlen igen præcis samme sted. Det er derfor at jeg mistænker antenne kablet fra stikket i vægget (TDC signal) til videoen (ja, de eksisterer stadig ).
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2006 kl. 15:04
Jeg tror jeg har frifundet mit TV, og begge kabler fra video'en til TV'et (antenne kabel og SCART kabel), fra at være den skyldige.

Jeg tog optagelsen af fejlen og afspillede den på en anden video tilsluttet et andet TV. Fejlen viste sig på præcist samme sted og på præcis samme måde, hvilket får mig til at tror at fejlen ligger enten i antenne kablet fra væggen til video'en, i video'en selv eller er resultatet af et ødelagt videobånd.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu