recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Propbs med apples airplay og repeater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Propbs med apples airplay og repeater

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fmm1000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Februar-2011
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fmm1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Propbs med apples airplay og repeater
    Sendt: 02-Juni-2012 kl. 11:59

Jeg har en Thomson router fra Telia, På Thomson routeren er der koblet Apples trådløse musik Airplay og en trådløs printer på.

Jeg ikke har været tilfreds med dækningen på Thomson routeren så nu har jeg købt en Airlive N power.
Den har jeg sat op på min overetage som en WDS repeater til Thomson routeren.

Nu optræder de to routere som én enhed, når man søger efter trådløse enheder fra min ipad.

Der er bare et problem. Hvis ipaden er på airlive-routeren forsvinder airplay-ikonet.

Vil det sige, at jeg kun kan bruge airplay, når min ipad har hægtet sig på Thomson-routeren.
Det er rimeligt uhensigtsmæssigt, da jeg jo ikke manuelt kan skifte mellem de to routere, da de er sat op med samme navn.

Jeg tråede, at når jeg havde sat airlive routeren op som repeater så ville den også kunne sende airplaysignalet.

Jeg går ud fra at problemet er det samme med min trådløse printer.
At den kun vil virke, når jeg er på Thomson routeren.

Jeg er godt klar over at jeg bare kan have de to routere sat op med hver deres navn og så skifte manuelt imellem dem, men hele ideen var, at have dækning over hele vores grund med ét routernavn, så man kunne printe og hører airplay over det hele uden manuelt at skulle skifte mellem routerne.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu