recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Access Point ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Access Point ??

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 14:39
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2012 kl. 23:18
Jeg har besluttet at det kun skal være ap'er. Jeg har en waoo router og den er ok. Modtager de nye ap'er om 1 uge. De er desværre i restordre :-(

Spændende at teste det. Det ser ok ud og test på nettet er også ok. Kan det virkelig passe at man kan få et godt ap med poe for ca. 800.

Mvh. Torben
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 22:26
Vi har kørt med de 2 Ubiquiti accesspoint i omkring 2 måneder nu og der har ikke været nogle problemer overhovedet.

De er sat op med 2 produktionsnetværk over VLAN og særskilt SSID og så har jeg 2 andre testnetværk liggende på de sidste 2 VLAN.

Der er mellem 30 og 50 enheder på om dagen på de 2 AP'er sammenlagt og vi har ikke hørt folk har beklaget sig.
90% af enhederne er telefoner, resten er laptops.
De anbefaler maks 30 enheder pr. AP - jeg kan se at vi har været oppe på 28 samtidigt.
Jeg har gået frem og tilbage mellem de 2 AP'er imens jeg streamede video og roamede imellem dem uden afbrydelser.

Så det ender nok med at vi plastrer hele firmaet til med dem Thumbs Up

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 22:31
Vi prøvede som test at sætte det ene AP op uden netadgang. Så bliver det bare fundet af det andet og sætter sig selv op som trådløs repeater og plantegningen angiver at det er slave.

Det er selvfølgelig ikke smart at køre uden kabel medmindre det er strengt nødvendigt. Men det virker uden problemer og AP bliver automatisk fundet og får opdateret sin software trådløst.


Redigeret af Cyberguyen - 14-Juni-2012 kl. 22:31
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 23:28
Lyder super. Mange tak.

Mvh. Torben
Til top
Steffen S Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 21:38
Hej Torben
 
Jeg har et HP ProCurve Access Point 530. Hvis det var noget du kunne bruge. Det er kan forsynes via POE og har 2 radioer (antenne udgange 2 extern 1 intern) så du kan køre 2,4 & 5 GHz samtidig.
Den kan dog kun køre IEEE 802.11b/g altså max 54Mbit/s
 
 
Hilsen Steffen Schjoldager
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nej man men kommer til at holde af dem


Det er formålet at trylle binde jer.......
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 01:04
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Jeg har besluttet at det kun skal være ap'er. Jeg har en waoo router og den er ok. Modtager de nye ap'er om 1 uge. De er desværre i restordre :-(

Spændende at teste det. Det ser ok ud og test på nettet er også ok. Kan det virkelig passe at man kan få et godt ap med poe for ca. 800.

Mvh. Torben


Ja da, syntes du da at det er for billigt?


Redigeret af Notfast - 25-Juli-2012 kl. 01:22
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

 En gang Cisco altid Cisco. :)

Nej vel - been there done that - never again.

For dyrt til i forhold til ydelsen.

Ønsker du måske stadig at du havde købt linksys by cisco trådløs musik anlæg?
Magen til plastik lort og dårlig firmware skal man godt nok lede langt efter.
En kollega har sådan et system og bølvede med at få det på internettet via WiFi.
Support sagde køb en Cisco router med WiFI, det gjorde han med systemet kom aldrig til at kunne logge på med andet end WEP <8vi prøve mange mange forskellige firmwares, og indstillinger)
Vi fandt en gammel gammel noname/ukendt mærke router fra gemmerne, og efter at den automatisk fortog en firmware update til nyeste variant fra 2007, så kunne vi vælge WPA2.
Musik systemet røg lige på i første hug.

I dag har han så AP'er - den gamle til musik system, og den nye med N til PC og div.

Øv da.


TPlink er faktisk noget man som privat bør kigge på.
Ret nem at sætte op og mindst lige så stabil som alt "det gode".

Jeg har for 14 fages tid siden sat en TPlink AP op hos en kammi, for hans Cisco Wifi router kunne ikke rækken skid.

249kr med fragt senere så kørte em TPlink AP og nu er hjemme indehyldet i WiFi.
(249kr = 1. stk AP fra TPlink).


Jeg har selv en TPlink usb router/ AP til sidde fast i bilen, så har man også altid wifi der ude.
Den er klippe stabil selv om at den bliver tændt og slukket mange mange gange om ugen.

Dyrest er ikke altid bedst eller giver bedst ydelse.
Det gælder om at se på sine krav, og så købe det billigste som opfylder dem.
Alt andet er spild af penge.
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu