recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PX80EA + Apple TV + Denon AVR 1912.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TH-42PX80EA + Apple TV + Denon AVR 1912.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
runeandresen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runeandresen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TH-42PX80EA + Apple TV + Denon AVR 1912.
    Sendt: 05-Juni-2012 kl. 16:52
Hej 

Jeg har et lille problem, som jeg håber at I kan hjælpe med. 

Jeg har et setup bestående af et Denon AVR 1912 receiver, som  jeg har hooket op med et Panasonic tv (TH-42PX80EA) og en Yousee Boks.  

Nu har jeg så netop investeret i et Apple TV, som jeg har connected direkte til TV´et, som så sender lyden videre til Denon AVR 1912. 

Det virker sådan set godt nok. 

Problemet opstår, hvis jeg slukker TV´et. Så dør lydforbindelsen ned til Denon´en fra Apple TV. Er det muligt at undgå dette ? 

Sagen er den at jeg gerne vil kunne bruge Apple TV til at vælge radiokanal og der er jo ingen grund til at TV´et står og brænder strøm af, når det blot er radio, jeg vil have ud igennem højttalerne.  

En mulighed kunne naturligvis være at connecte Apple TV til Denon, i stedet for direkte til TV´et. Jeg vil dog meget gerne undgå dette, da jeg har trukket kablerne igennem en væg og det vil være ensbetydende med forholdsvist mange afteners arbejde at skulle trække nye kabler. 

Håber I kan hjælpe :-)
Rune

PS. Vidste ikke lige om det her spørgsmål hører ind under TV, Hi-fi eller andet. Så sorry, hvis jeg har postet forkert. 


Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 17:08
Du mangler kun ét optisk kabel mellem Apple tv og din receiver. Så går lyden altid til receiveren. Du kan godt beholde HDMI forbindelsen mellem Apple tv og dit tv.



Venlig hilsen
KB
Til top
runeandresen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runeandresen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 17:35
Tak for rådet. Den løsning havde jeg også overvejet. Det ændre dog ikke ved at jeg i givet fald stadig vil skulle trække et nyt kabel. 

Det jeg er ude efter er om TV´et, evt kan indstilles altid at sende lyden videre, selvom det er slukket. Der er jo stadig strøm på TV´et, når det står i stand-by. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 17:45
Jeg har også et Panasonic tv, men lidt nyere - V10.
Det kan godt sende 5.1 lyd ud til receiveren fra tv-udsendelser, men jeg kunne ikke få det til at sende 5.1 lyd fra Apple tv videre. Derfor måtte jeg trække et ekstra optisk kabel mellem Apple tv og receiveren. Jeg skulle heldigvis ikke gennem en væg.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu