recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bruges spolebåndoptagere stadig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbruges spolebåndoptagere stadig

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Emne: bruges spolebåndoptagere stadig
    Sendt: 16-April-2006 kl. 10:20

jeg har sådan en god gammel en som kører helt perfekt men kom til og tænke på em de englig stadig bruges.

jeg syntes hvis båndet og maskinen er helt i oden er det en perfekt lyd der kommer ud af sådan en.

 

 

Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2006 kl. 11:23
Har også en fin Otari maskine. Nej, lyden er stadig god, men de er for besværlige at bruge, båndskift osv. I øvrigt er konkurrerende systemer blevet mere end konkurrencedygtige, det var de knapt i kassettens barndom. Men min er ikke til salg. Den er nærmest et monument for mig

Redigeret af wester - 16-April-2006 kl. 11:24
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2006 kl. 13:25
Set i forhold til at gemme digitalt er et analogt  medie så ikke ringere, jeg mener, der skal store hastigheder til for ikke at få sus fra båndet, ikke? Og en god kvalitet der ikke begrænser frekvensgangen.

Det er også nemmere med et digitalt medie når man gemmer musik og det fylder ikke så meget. Man kan også hurtigt finde en bestemt melodi på en cd, det kan man ikke på en spolebåndoptager, hvor du skal spole frem på en tæller.  Og en god optager fylder en bondegård. En kone skal man da ikke have,

En spolebåndoptager er faktisk overhalet for længe siden. Jamen jeg har da haft en del af dem, så jeg ved da godt hvad det er og hvordan de virker.

Men lad os sige at du downloader en melodi i digital kvalitet. Så dur det jo ikke rigtig at forringe ved at overspille på et analogt medie, det kan kun forringe. Er det ikke rigtig? Men der nostalgi i det, det er rigtigt, sådan en Revox så da ud af noget.

Mvh ken

 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu