recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oled fremtiden og mulige problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oled fremtiden og mulige problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oled fremtiden og mulige problemer
    Sendt: 18-Juni-2012 kl. 11:30

det er ikke for at male fanden på væggen, men begynder der at blive lidt nervøs.

Jeg venter på Oled, det kan jeg lige så godt sige, jeg synes teknologien er super fed, og selve TV´ene ser brandgodt ud.

Nu er jeg da bagyndt at have en del småskærme med OLED, men må indrømme jeg har samme tendenser synligt på alle skærme, hvilket gør min lidt nervøs.

Om det er noget man kan renge med at se på et TV?

jeg er lidt ligeglad med om min VITA eller min Telefon har disse symptomer, det kan jeg acceptere.

1 symptom. (tydeligt på VITA/ Sony tv / LUmia 800)

Black blops, eller din skærm ligner noget der har fået kastet en spand maling på sig.

Har oplevet det på størstedelen af Oled displays, om det er min Firma Lumia 800, omkring 5 PSVITA jeg har haft fingrene i, og en demo jeg så af et meget lille sony tv.

Når du sidder i et SUPER mørklagt rum, eller bare om natten uden for meget lys i hytten. så fremtræder sort rigtig ujævnt. ligner urenheder i samlings processen, eller et limende materiale der ikke hænge godt sammen..
 
Jeg har et "provokeret" billede fra min VITA, hvor jeg har haft lang lukketid på mit kamera, du skal forstille dig det Sorte på det billede, er super sort, og det grønne rent faktisk er sort. det er rigtigt tydeligt og når man først ved det er der, så ser man det i almindelig mørke.
 
sortniveauet er stadig godt i de mørke områder.
 
 
det er måske svært at se på dette billede men.. symptom nummer 2 (lumia 800 og VITA) er også på det billede, som om det er sådan en "overflade" hen over hele skærmen, faste tværgående streger der er lidt mørkere grøn..
 
Det er især et problem på lumia 800, hvor det er synligt der er en Textur der ikke bevæger sig når resten af billedet bevæger sig. det er synligt i dagslys, og også nat selvf. men jo "lavere" man sætter baggrundsbelysningen jo tydeligere er det faktisk.
 
mit spg. er egentligt, er der nogle der har set test store display, og set nogle af disse issues.
 
Dog kræver symptom 1 mørke rum, eller mørklæggelse.
 
gør mig da nervøs i at give fuldpris for et af de første OLED´s, hvilket jeg reelt havde tænkt på med Samsungs nye udgave når den kommer i 46"


Redigeret af Rasmusdc - 18-Juni-2012 kl. 11:32
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 15:46

Oplever det samme problem på min Vita med Black blops. Derudover synes jeg også at skærmen har meget svært ved at nuancere /  skelne mellem gråtoner i forhold til andre skærme.

Er meget spændt på om dette også gælder de kommende TV. Fordi som du selv nævner så kan det gå på et håndholdt device, men på en TV skærm er det ikke acceptabelt!

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:10
jeg skal ikke have noget oled de første år
Ja teknologien er fin, men ingen kender holdbarehed og nej den er ikke perfekt på nuværende tidspunkt

men hvis man kigger lidt til lcd og plasma skærme
så er de heller ikke perfekte
tænk bare det har taget panasonic 4 år bare for komme i nærheden af et pioneer tv

mit håb er at de får taget sig lidt sammen og få lavet pc monitor med oled i første omgang




Redigeret af xcardman - 18-Juni-2012 kl. 17:10
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 18:42
Mener nu at den lille 11 tommer "rigtige" TV som Sony kortvarigt havde ude, fik meget gode anmeldelser . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 18:55
Det bliver meget spændende til efteråret når LG/Samsung sender deres modeller på markedet. Lad os håbe at fex Flatpanels får en til testSmile.Og så bliver det jo rigtig godt om nogle år , så er der 3 typer paneler vi kan diskutere , og ikke kun Plasma/LCDLOL....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 18:58
Der har været eksempler på burn-in på OLED(jeg mener, at der var en tråd med et billede fra en mobiltelefon på flatpanels.dk), og jeg har bemærket, at betragtningsvinklen har stor betydning for farvegengivelsen på netop mobiler. Jeg gætter på, at det skyldes et filter på panelet, så det kan fungere bedre i dagslys - men jeg håber ikke, at det fænomen overføres til TV.

Jeg ville se tiden an mht. køb, hvis det var mig - men det er da rigtigt spændende at komme til at se skærmene, når de kommer i butikkerne.
/lars
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 19:49
Jeg ville bestemt heller ikke være med på første bølge og dermed være betatester for burn-in på OLED. Der er ikke rigtig nogen der har fået lov at stressteste de store paneler mht. modstandsdygtighed over for statiske elementer,

Umiddelbart har de nævnte fænomener ikke været noget vi lagde mærke til på de to TV vi havde fat i tilbage da de små modeller kom frem.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:48
Sony skærmen er det jeg har tjekket efter, af en eller anden grund så har vi sådan en på jobbet.

den har blops´ene.

Oled er bare sat op som det "nye" så Vitaen var lidt et køb, for at se den fantastiske OLED skærm, og seriøst, er direkte skuffet over den.

Og vil 100x hellere have Iphones Retina skærm eller et godt IPS panel end den jeg har på min lumia 800. det er direkte en elendig skærm.

Men det sjove er, den er SÅ Imponerende første gang, når man ser ENORMT Stærke farver. og den dybe sorte.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 06:36
Jeg vil ikke udelukke, at problemerne har været der. Vi tager godt nok billeder af skærmen i komplet mørke, men lukketiden er ikke så lang som på dit billede, da vi kun bruger billedet til at spotte inhomogenitet i sortniveau og for at få sammenlignelige billeder, så gøres det på samme måde hver gang.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu