recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til tilkobling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til tilkobling

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til tilkobling
    Sendt: 18-Juni-2012 kl. 14:38
Hej

Jeg har overvejet at skifte min surround receiver ud med en stereo for at få mere effekt i fronterne. Jeg har ikke mulighed for at sætte surround op uanset, så kan vel lige så godt prøve at få det bedste ud af det jeg har plads til :)

Mit problem er nok mest at jeg er ret grøn på området, men også at jeg ser klart mest film, serier og deslige fra min Boxee Box og TV'et i forhold til hvor meget musik jeg hører. det er nok 85/15 fordeling. Det betyder jeg har et par HDMI kabler som jeg gerne vil have gennem forstærkeren for at den skal håndtere lyden, men jeg kan ikke finde nogen stereoforstækere med hdmi indgange. 

Så mit spørgsmål er vel, hvordan skal jeg få koblet:
  • Lyd fra Boxee, Har både 
  • Lyd fra PVR boks
  • Fremtidig Sonos
Er det måske lettest/bedst bare at gå efter en receiver? Eller skal jeg droppe den antagelse at digitalt er bedre end analogt?

Jeg er også i tvivl om hvorvidt man skal have DAC, forforstærker, så hvis der er nogen der ville være så venlige at komme med nogle forslag til nogle mulige opsætninger ved jeg hvad jeg skal kigge efter og afsted for at lytte til. 


Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 15:06
Hej,

Den digitale lyd fra dine kilder skal jo dekodet et eller andet sted. I et surround system gøres det i reciveren, og i et stereo system vil du nok oftest gøre det i en dedikeret DAC eller i den enhed du afspiller fra. Du skal nok se på hvilke udgange dine enheder har og hvordan de kan forbindes til evt en DAC eller analoge indgange i din forstærker. Det vil ikke være optimalt at have nogle indgange som analog og derved skulle vælges fra frostærkeren, mens andre er digitale og skal vælges på DAC'en. 
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 10:00
Tak for hjælpen :)

For tiden kører jeg min Boxee med hdmi til tv og optisk til receiveren. I går købte jeg en Airport express (når nu Spotify endelig har fået en god radio funktion tror jeg ikke Sonos er nødvendig for mit vedkommende længere) så den har jeg koblet til i den anden optiske indgang jeg har. 

Jeg "stoler" ikke rigtig på converteren der sidder i Boxee og mit LG tv (har egentlig ikke nogen grund :P) så jeg vil nok foretrække digitalt til en DAC og så videre.

Jeg har fået fortalt det skulle være nok med en DAC med integreret forforstærker og en effekt, men har aldrig sett på DAC før. Hvilke DAC har integreret forforstærker? Jeg kan kun finde Audiolab M-DAC men den falder ikke helt i smag derhjemme. 

Eller er der en forforstærker med DAC, der har de nødvendige tilkoblingsmuligheder?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu