recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der en ultimativ løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der en ultimativ løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 10:40
DR Web Tv samt de andre DR tjenester.





Har dog siden SS valgt skifte baggrunds billedet, da det ikke er det kønneste. LOL
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 10:51
Musik giver sig selv.



Samme gør billeder, som jeg ikke har noget SS af.

Vejret har jeg valgt deaktivere i hovedmenuen, for hvis jeg skal være ærlig bruger jeg det ikke. Samme gældende for videoer, da den kan tilgås ved trykke ned når den står på film eller tv serier.

Settings har jeg dog bibeholdt indtil videre, da det ikke er lykkedes mig få oprettet en sub genvej.

Ved opstart af HTPC, kører jeg med custom bootscreen, så der er et xbmc logo og står loading i stedet. Det eneste tidspunkt jeg ser mit skrivebord på, er selvfølgelig ved afslutning af xbmc, eller når jeg bruger waoo.

Bruger xbmc launcher v 2.2, så der altid er fokus på xbmc. Dette gør også at, jeg kan køre xbmc i ægte fuldskærm og alligevel bruge waoo, da jeg i launcher har lavet en undtagelse for Firefox. Så i princippet ved afslutning af browseren, ville xbmc ligge som minimeret da det er ægte fuldskærm, men pga launcher, får den fokus efter 2 sek ca og springer ind i xbmc.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
pioman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pioman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:03
tak for svar..
det er da rart at høre det fungere, men det lyder svært at få sat ordentligt op...  
Regner med de sidste dele til min htpc kommer imorgen og så skal jeg da vidst igang med at
nørde rundt i xbmc + wmc (og få kigget tråden lidt nærmere igennem, for der er da en dælens masse programmer der skal sættes op) så jeg kan finde ud af hvad jeg får brug for men det lyder meget ala dit
med fokus på live tv+pvr og film afspiller.. 
hvordan fungere tv delen? kan du lave optagelser via tlf eller ipad?
VAIO Z
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af pioman pioman skrev:

tak for svar..
det er da rart at høre det fungere, men det lyder svært at få sat ordentligt op...  
Regner med de sidste dele til min htpc kommer imorgen og så skal jeg da vidst igang med at
nørde rundt i xbmc + wmc (og få kigget tråden lidt nærmere igennem, for der er da en dælens masse programmer der skal sættes op) så jeg kan finde ud af hvad jeg får brug for men det lyder meget ala dit
med fokus på live tv+pvr og film afspiller.. 
hvordan fungere tv delen? kan du lave optagelser via tlf eller ipad?


Lige det punkt med live tv og pvr kan jeg ikke hjælpe dig med. Er ikke kommet så langt endnu, havde tuner før vi fik dvb-c men der brugte jeg WMC til live tv og derfra sprang den automatisk i xbmc når der skulle ses film.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 22:56
Ja kan godt være lidt mange til at huske, men har prøvet det så mange gange, så det meste af opsætningen ligger på rygradden af hvad der skal installeres.

Sidder og roder med shared libary lige nu. Selvom jeg lige har haft sat xbmc op igen fra bunden af, så skader det ikke at rode lidt. Bare man huske backup først.

Men skal helt sikkert have fat i en tuner på et tidspunkt til at teste med, men må lige vente til Frodo kommer. Hvis det virker forholdsvis smertefrit så skal jeg da have mindst endnu en tuner i.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
pioman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pioman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 16:22
hej igen.. jeg har pt droppet at bruge xbmc da jeg synes det var noget besværligt at få sat op. Bare det 
at få tv til at virke blev hurtigt uoverskueligt, fik mymovies til at virke men det er nemmere i 7mc...
7mc køre bare (så snart tunerne var kørt ind) og sammen med MyMovies er filmene lækkert vist,
jeg mangler lige at finde ud af hvor godt den styrer automatisk ændring af Hz ...
Jeg bruger Remote Potato til til at kunne programmere optagelser fra tlf eller ipad eller broser, det 
kan også streame både optaget tv og film+musik+billeder fra min nas i forskellig (selvvalgt inden
start af film) kvalitet.. jeg bruger Arcsoft TMT til afspilning af blu-ray og shark007 codecs.
jeg får bitstream til av-reciever via hdmi.
Prøver nok xbmc igen når det hele er indbygget fra start...

kim
VAIO Z
Til top
pioman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pioman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2012 kl. 16:27
man kan forresten også se live tv med remote potato på android (remote media center) hvis man køber programmet...  ved ikke hvor godt det virker eftersom jeg ikke har brug for det og derfor ikke gider købe det.... hvis det er nødvendigt kan jeg sætte den til at optage og så starte afspilning af optaget tv..
VAIO Z
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af pioman pioman skrev:

hej igen.. jeg har pt droppet at bruge xbmc da jeg synes det var noget besværligt at få sat op. Bare det 
at få tv til at virke blev hurtigt uoverskueligt, fik mymovies til at virke men det er nemmere i 7mc...
7mc køre bare (så snart tunerne var kørt ind) og sammen med MyMovies er filmene lækkert vist,
jeg mangler lige at finde ud af hvor godt den styrer automatisk ændring af Hz ...
Jeg bruger Remote Potato til til at kunne programmere optagelser fra tlf eller ipad eller broser, det 
kan også streame både optaget tv og film+musik+billeder fra min nas i forskellig (selvvalgt inden
start af film) kvalitet.. jeg bruger Arcsoft TMT til afspilning af blu-ray og shark007 codecs.
jeg får bitstream til av-reciever via hdmi.
Prøver nok xbmc igen når det hele er indbygget fra start...

kim


Har stadig ikke fået anskaffet tuner, men har fået kigget lidt på frodo med live tv. Skal helt sikkert have læst op på det. Vi skifter fra yousee til waoo ang tv pr 1 januar. Så hvordan og hvorledes det skal ind er jeg i tvivl om.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu