recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee og Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee og Samsung

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kim Kaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim Kaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee og Samsung
    Sendt: 01-Juli-2012 kl. 13:50
Jeg har et problem - jeg har en Yousee boks og en Samsung monitor PX2370.
 
Jeg forsøgte for sjov skyld at smide dem sammen vha. HDMI - men det virkede ikke - jeg forsøgte at pille på et par knapper bag min monitor men det hjalp ikke rigtigt på tingene.
 
Er det mig der er en klovn eller kan de bare ikke spille sammen - hvis de kan hvad skal der til for at få det til at virke
 
Venligst
 
Kim Kaos
 
 
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 14:12
Har du valgt HDMI indgang på Samsung monitor ?

Og er der sat antenne på YouSee boksen ?
Til top
Kim Kaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim Kaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 14:35
Jeg har antennen tilsluttet og jeg kan se på min monitor at boksen booter op - men når den så er færdig så kommer der denne meddelse:
 
Not Optimum mode - Recommed HDMI 1920 x 1080 - nu er der bare det uanset hvad jeg trykker på bag på min monitor så sker der intet.
 
Skal jeg så først slutte den til min PC via HDMI og ændre på opsætningen eller..?
 
 
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 15:17
Umiddelbart er det ikke din monitor, den finder normalt selv ud at indput størrelse.

Har du mulighed for at tilslutte  YouSee boksen til et TV og derfra gå i indstillinger, så ændrer du boksens output til 720p ( anbefalet ) eller 1080i.


Til top
Kim Kaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim Kaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 15:26
Ok det vil jeg prøve - Den har siddet på et gammelt B&O MX6000 og jeg kan se at boksen er sat op til:
 
HDMI: Til
Component : Fra
576i
4:3
RGB
 
Vender tilbage
 
 
 
 
 
 
Til top
Kim Kaos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim Kaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 17:47
Tak for hjælpen - det hjalp da jeg omstillede min boks til 720p - så var der billede med det samme da jeg smed min monitor på - den virkede også på 1080i.
Så nu vil jeg købe mig en af Yousees gamle bokse u/HD - de sælger dem til 695,-
 
 
Igen mange tak
 


Redigeret af Kim Kaos - 02-Juli-2012 kl. 17:48
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2012 kl. 18:10
Velbekomme.

Og fint at rådet virkede, tak for update
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu