recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lukket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lukket

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lukket
    Sendt: 05-Juli-2012 kl. 08:33
Hej

sælger 4 stk. 3TB harddiske (Seagate ST3000DM001), købt for en uge siden,  da jeg ikke får brug for dem alligevel, de har været pakket ud og sat i min maskine og kan derfor ikke returneres.

Der medfølger kvittering fra Proshop.

HBO: 3200,- + evt. fragt.

Sælges kun enkeltvis hvis der er købere til alle diskene.

De befinder sig i Haderslev.


Redigeret af Giffel - 05-Juli-2012 kl. 16:21

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 08:48
Normal plejer man nu ellers at have 14 dages returret hvis det er købt på nettet og du så fortryder købet, også selvom varen har været åbnet. Prøv selv at læse nærmere inde på feks forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Normal plejer man nu ellers at have 14 dages returret hvis det er købt på nettet og du så fortryder købet, også selvom varen har været åbnet. Prøv selv at læse nærmere inde på feks forbrugerstyrelsens hjemmeside.


Vil da lige tjekke det ud, troede bare ikke man kunne returnere harddiske når emballagen var brudt.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:



Vil da lige tjekke det ud, troede bare ikke man kunne returnere harddiske når emballagen var brudt.


Det bør ikke være noget problem, jeg har ihvertfald selv gjort det førSmile
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 09:41
Hvis du ikke kan retunere så må du gerne kuntakte mig via pm. Er interesseret i alle sammen.
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 878
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zirio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 14:39
Du kan sagtens sende dem tilbage, selvom de er pakket ud (iht. Købeloven - Fjernsalg). Skriv en mail til dem, RMA, og sig du gerne vil gøre brug af din ret iht. Købeloven også burde det ikke være noget problem. Alt dette forudsætter naturligvis, at HDD er intakte og ser ud som nye! :)

Jeg kunne sandelig godt bruge 1 til min HTPC, men ret skal være ret!

Mvh
Z
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Normal plejer man nu ellers at have 14 dages returret hvis det er købt på nettet og du så fortryder købet, også selvom varen har været åbnet. Prøv selv at læse nærmere inde på feks forbrugerstyrelsens hjemmeside.


Vil da lige tjekke det ud, troede bare ikke man kunne returnere harddiske når emballagen var brudt.
Det er dog et par år siden jeg harvde erhvervsret, men jeg mener at du har jo ikke mulighed for at kontrollere, om det er "det rigtige" produkt med mindre du kan efterprøve det-> åbne emballagen! 
Dermed kan du sende det retur i forholdsvis forsvarlig tilstand efter brug.... inden for 14 dage.... og "annullere" handlen... Få pengene retur.
 
Men mener dog at du skal selv skal betale for fragten retur til sælger, er dog ikke helt sikker der...


Redigeret af Bravo - 05-Juli-2012 kl. 15:08
Til top
Klyve Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2009
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klyve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 16:14
Hvad folk har sagt om returret er stortset rigtigt. Du skal selv betale fragten og det kræver du kan leverer diskene tilbage i "i væsentlig samme stand og mængde" Det følger i øvrigt af forbrugeraftaleloven og ikke købeloven.

/Klyve
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 16:21
Hej alle Tongue

Tak for de mange gode inputs. Jeg trækker min salgsannonce tilbage og returnerer harddiskene til Proshop.

Endnu engang tak til alle, der sparede jeg da lige lidt mønter Wink

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu