recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 tb hdd i 2 partitioner på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3 tb hdd i 2 partitioner på PS3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3 tb hdd i 2 partitioner på PS3
    Sendt: 08-Juli-2012 kl. 11:55
Jeg har lige købt en ny 3 tb seagate hdd.
planen var at lave 2 partitioner på den og bruge den som EX HD.
1: Fat32 til der kan bruges sammen med PS3 til at vise film
2: resten som NTFS
 
jeg havde lidt problemer med at få win7 64bit til at se hele disken.
det lykkedes hvis jeg instalerede den som GTP i stedet for MBR
 
jeg har lavet en Fat32 del på godt 1 GB, men min PS3 vil ikke se den selvom jeg har lavt de mapper der skal til.
 
vad kan det skyldes ?
 
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af henriksen78 henriksen78 skrev:

Jeg har lige købt en ny 3 tb seagate hdd.
planen var at lave 2 partitioner på den og bruge den som EX HD.
1: Fat32 til der kan bruges sammen med PS3 til at vise film
2: resten som NTFS
 
jeg havde lidt problemer med at få win7 64bit til at se hele disken.
det lykkedes hvis jeg instalerede den som GTP i stedet for MBR
 
jeg har lavet en Fat32 del på godt 1 GB, men min PS3 vil ikke se den selvom jeg har lavt de mapper der skal til.
 
vad kan det skyldes ?
 


Mit bud er at PS3 ikke understøtter GPT partitionstabeller, men kun MBR...

/Mark
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 17:21
Man kan ikke bruge MBR på diske over 2,19 TB, så der er ikke noget valg hvis du insisterer på at bruge alle 3 TB uanset antallet af partitioner.

Mit gæt er at PS3 godt kan se en GPD partition, da Linux har haft denne funktionalitet i mange år og PS3 er jo et Linux OS.

Jeg tror problemet består i at Windows prøver at lave en Extended Fat32.

Brug et diskpartitionsværktøj som Acronis Director og lave en standard FAT32 parition, sørg for at have 512 bytes sektorer.

Du kan med alt sandsynlighed benytte et gratis program som GParted til det samme, det kan hentes på en Boot CD/USB.

Jeg vil dog tro at du stadig får nogle problemer med FAT32, da det kun understøtter filer under 4 GB. Så du kan eksempelvis ikke have en fuld Bluray film liggende. Men det er en helt anden problematik.
Til top
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 19:54
Jeg har snart prøvet alt.
 
1: en GTP instalation med ca 1 GB Fat32 og resten NTFS. den virker fint interne i min store PC og virker også som ex hdd på min bærbar. PS3 kan ikke se den.
 
2: MBR instalation med extendet drev så de første 2.2 Gb er delt i fat32 og NTFS og resten som sit eget drev. det virker fint i min store pc. virker ikke som ex hd på bærbar, når den bliver genkendt af bærbar er der kun ca 750 mb som den vil mormatere. virker ikke på ps3.
 
3: MBR instalation hvor jeg kun partitionere de første 2.2 GB. igen delt i Fat32 og ntfs.
virker igen fint i den store pc. virker ikke som ex hdd på ps3. virker ikke på bærbar 
 
 


Redigeret af henriksen78 - 08-Juli-2012 kl. 19:56
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 21:06
Hvad OS kører den bærbare?

Har du prøvet med 2 TB istedet for 2,2 TB?

Har du prøvet med et andet partitions værktøj som f.eks. GParted?
Til top
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 21:20
jeg køre win7-64 på den store og win7-32 på bærbar.
jeg bruger EaseUS Partition Master 9.1.1 Home Edition til at lave partitioner og Seagate DiscWizardtil at bestemme om det skal være MBR eller GTP

de 2.2 er det som automatisk genkendes hvis man køre MBR, da det er max
 
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 21:59
Du kan også lade disken blive på din PC og streame til PS3, via noget UPNP/DNLA server f.eks PS3 Media Server http://www.ps3mediaserver.org/

De fleste NAS-servere (hvis ikke alle) har også denne funktionalitet.

Og her er der IKKE nogen 4GB limit!!!

/Tommy
Til top
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 22:15
ja jeg ved det. det var også planen med en NAS nu med 2x3 TB, men da en af dagligdagens uundværlige elapperater er gået sig en tur, måtte jeg nøjes med den ene disk i denne omgang.
jeg har en 750 ex hdd på min ps3 på nuværende tidspunkt, men savnede mulighedden for at kunne påtte filer på den over 4 Gb

kender godt "media server" bruger det også ind i mellem når jeg ser film ps3 ikke kan. men det er ikke en brugbar løsning, da min pc står på 1 sal og har ikke lyst og brug for at den er tændt når den ikke bruges
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu