recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dr.dk/Nu kører ad pommern til
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dr.dk/Nu kører ad pommern til

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cwitt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dr.dk/Nu kører ad pommern til
    Sendt: 28-Juli-2012 kl. 00:19
Beklager hvis det er forkerte gruppe, men det var mit bedste bud.

Er der andre end mig der oplever, at DR.DK/NU kører ad H til?

3 ud af 4 gange jeg går på svarer siden ikke, og ofte stopper streaming når der endelig er hul igennem. Jeg ser typisk lidt DR tv på min IPad eller iPhone via WIFI hjemme og ofte ved midnatstid. WIFI er med max. signal og min bredbånd ud er 10 mbit/s
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Faurholdt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2012
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Faurholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 20:05
Hej cwitt,

Hos os kører det uden problemer, og vi har kun adgang til 4 mbit/s. Har dog aldrig prøvet på IPad eller IPhone, kan det være det er derfor? Har du prøvet på computer?

Faurholdt
Ny hjemmebiograf, bugdet: ikke så meget.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 20:08

Mit kører heller ikke altid. Men når det virker, kører det nu meget stabilt

Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 09:55
Vi oplever det tit på børnesiderne at DR har store buffer problemer, lidt en skam da jeg har på fornemmelsen at netop børnesiderne er blandt de mere besøgte.

Og vi kører på en 60/60 Waoo forbindelse, så der burde være nok båndbredde.


Redigeret af binderup - 29-Juli-2012 kl. 09:56
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 11:18
Jeg har også problemer i samme stil som det cwitt beskriver - det er virkelig irriterende!
Til top
Lilleitnørd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: 7100, Vejle
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lilleitnørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 16:04
Hej. Hvilke opløsning bruger du.? Lav, mellem eller høj.? 

Jeg havde tidligere problemer med at afspille f.eks. koncerter fra Roskilde Festival selvom jeg kørte på 100/100 mbit forbindelser, i stedet for at bruge høj opløsning valgte jeg mellem/medium opløsning og nu virker det uden problemer, der er ikke problemer selvom jeg "kun" har 15/15 mbit forbindelse nu Thumbs Up
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Beklager hvis det er forkerte gruppe, men det var mit bedste bud.

Er der andre end mig der oplever, at DR.DK/NU kører ad H til?

3 ud af 4 gange jeg går på svarer siden ikke, og ofte stopper streaming når der endelig er hul igennem. Jeg ser typisk lidt DR tv på min IPad eller iPhone via WIFI hjemme og ofte ved midnatstid. WIFI er med max. signal og min bredbånd ud er 10 mbit/s


Jeg kan bekræfte at jeg oplever nøjagtig det samme.
Det har især været slemt den seneste uges tid.

Blot lidt underligt at DR's driftsstatus på intet tidspunkt har nævnt noget om disse problemer.



Redigeret af mictand - 29-Juli-2012 kl. 16:48
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Lilleitnørd Lilleitnørd skrev:

Hej. Hvilke opløsning bruger du.? Lav, mellem eller høj.? 

Jeg havde tidligere problemer med at afspille f.eks. koncerter fra Roskilde Festival selvom jeg kørte på 100/100 mbit forbindelser, i stedet for at bruge høj opløsning valgte jeg mellem/medium opløsning og nu virker det uden problemer, der er ikke problemer selvom jeg "kun" har 15/15 mbit forbindelse nu Thumbs Up


Om du har 100/100 eller 5/5 gør ingen forskel. DRs streams kommer slet ikke i nærheden af det. DRs "høj" kvalitet streams er omkring 1 Mbps, undtaget DR HD hvor det er ca 2 Mbps sidste gang jeg målte (pga. buffering er det mest pålidelige mål for bitraten at downloade streamen med rtmpdump og checke bitraten med Mediainfo el.lign.).

Men DRs servere er ofte overbelastede (for lidt kapacitet server side, selv om vi betaler for adgang til DR via internet med den nye medielicens), og det er ikke mit indtryk at DR har jordens skarpeste IT folk til server drift. Hvis der er for mange brugere på streaming serverne, er det eksempelvis bedre at smide nogle helt af i stedet for at dele kapaciteten mellem alle således at ingen får streamen i mindst dens egen bitrate (det er mit indtryk at DR gør det sidste).


Redigeret af JesperLund - 29-Juli-2012 kl. 17:35
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 14:43
@JesperLund

Ved en præsentation af DR kom DR manden ind på at de sender streaming signalet ud via multicast til de danske udbydere, og derved belastet deres setup ikke på samme måde som ved live tv over dr.dk/nu som ved arkiv materialet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu