recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs overførsel af antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs overførsel af antenne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Panduro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2004
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs overførsel af antenne
    Sendt: 15-Juni-2004 kl. 14:06

Jeg har ganske langt fra mit antennestik (kabeltv) til mit ekstra tv som er i modsatte ende af huset. Findes der et produkt som kan sende mit antennesignal trådløst rundt i huset?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 15:23

Hej Panduro

Nej.

Der findes udstyr til at overføre én kanal af gangen som video. Dvs. man putter et signal ind i den ene ende, f.eks. udgangen af en VHS video, sender det trådløst til en boks i den anden ende hvor det kommer ud som video og puttes ind i TV'ets scart-indgang. Når man vælger AV på TV'et, kan man se signalet. Via videoens fjernbetjening kan man skifte programmer.

Der er set enheder hvor der sidder en tuner indbygget i senderen. Så kan videoen undværes, og man kan sidde i den anden ende og skifte kanaler. Det er stadig kun én tv-kanal som overføres ad gangen, og man skal stadig se den via AV-indgangen på TV'et, men man sparer at skulle have en video stående tændt som så måske ikke kan bruges til andet.

De trådløse sæt fås fra nogle få hundre kroner, op til et par tusind for de dyreste. Kvaliteten er ikke lige så god som direkte antenne, og der er støj/udfald på forbindelsen ind imellem.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 15:29

Emnet har været behandlet her i forum for ganske nylig.Se under emnet "Trådløs forbindelse til TV"

Flemming

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2004 kl. 15:52

Hej Alle

Ja, rigtigt, her er et link Smile

trådløs forbindelse til TV

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Panduro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juni-2004
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2004 kl. 12:40

Jeg havde læse de andre indlæg, men var ikke sikker på om det var muligt at overføre antennesignal eller AV-link - og det er vel 2 forskellige ting. Jeg ville helst nøjes med selve antennesignalet...

 

men tak for svarene

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2004 kl. 13:22

Som det også fremgår af de tidligere indlæg findes der modeller med indbygget tuner, hvilket så betyder at antennesignalet kan videresendes. Vedrørende modellerne uden tuner er man nødt til at koble senderenheden til en ekstern kilde, f.eks. en videoafspiller, og videresende antennesignalet derfra.

Flemming

Til top
erimads Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2004 kl. 13:26

Der findes ikke udstyr der kan videresende antennesignal trådløst ! !

Da det vil være det samme som at opstille et antal lokale TV-sendere med lav sendeeffekt.

/Erik

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu