recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GPS/brødkrummer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GPS/brødkrummer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: GPS/brødkrummer?
    Sendt: 05-August-2012 kl. 15:20
Jeg har lige været på kanotur i Sverige, vi var en hel flok afsted. Da vi var færdige med at padle på sidstedagen kom kanoudlejeren efter kanoerne og gav et par af os et lift tilbage til startpunktet hvor vores biler holdt. Det lykkedes os at finde vejen tilbage til de andre, men det var ikke uden u-vendinger hist og her.

Spørgsmålet er, findes der en app til min android telefon der kan optage en rute via gps, fx. mens kanoudlejeren fræser stedkendt gennem de svenske skove hen til vores biler, og som bagefter lader os følge en streg tilbage?

Jeg har prøvet en del "breadcrumb"-apps, men endnu ikke fundet et som gider virke uden online kort.

Så jeg søger en app der fungerer offline, som i princippet bare tegner en streg på et blankt stykke papir og lader mig følge stregen tilbage hvor jeg kom fra, findes sådan en app?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 17:31
Fandt en app der ser ud til at klare opgaven, TripComputer. Ved starten opretter man et spor hvorefter den giver sig til at optage. Default tænder den for gps'en og napper en position hvert 15. sekund (kan ændres) og det fungerer ret fint når man optager et spor i bil.

Når sporet er optaget og man vil finde tilbage i bil foretrækker jeg at sætte opdateringerne til "continues". Herefter er det bare at køre så positionsprikken holder sig i nærheden af den linie der er tegnet. Jeg forsøgte med 15 sekunders opdateringer, men man kan nå ret langt i bil på den tid, dvs. køre forbi den vej man skal svinge til højre af før man opdager det.

Det er ikke en erstatning for en rigtig gps, man får ikke turn-by-turn navigation med tale og alt det der. Til gengæld er den fin hvis du sådan nogenlunde kan huske hvad du skal og bliver i tvivl om det var her eller først næste gang du skulle til venstre, et hurtigt kig på telefonen for at se om stregen "knækker" nu eller først om lidt.

Hvis du holder stille ved slutstedet kan du ikke umiddelbart se hvilken retning du skal i. Først når du sætter igang kan du se om prikken følger stregen eller tager en anden retning. I praksis handler det dog mest om at huske hvilken vej du kørte ind på parkeringspladsen og køre tilbage i samme retning, så er prikken allerede på rette kurs. Hvis ikke du kan huske om du kom fra den ene eller den anden side må du lige køre et par meter og se om prikken følger stregen eller bevæger sig i modsatte retning, det er ikke svært.

100% offline og lige hvad jeg ledte efter.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu