recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 55" på "wire-beslag" på gipsvæg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

55" på "wire-beslag" på gipsvæg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 55" på "wire-beslag" på gipsvæg?
    Sendt: 08-August-2012 kl. 20:53
Jeg flytter i ny lejlighed hvor jeg bliver omgivet af gipsvægge. Min 55" LG 55LM760T LED har indtil nu hængt på væggen i et såkaldt wirebeslag.

Vil jeg fortsat kunne benytte det, nu når væggen er gips? Vil belastningen være for stor? - Den hænger jo kun i 2 skruer.

Og hvilke plugs skal jeg i såfald bruge?

Det virker til at folk anbefaler disse. Hvad siger i?

Andre ting jeg skal være opmærksom på?
But did you die?
Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bclaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 21:03
Mit 50" plasma hænger i en billig wire fra kina på osett på en to-lags gipsvæg
Var meget bekymret da jeg satte det op, for havde alligevel givet 15000 kr for tv'et.
Det har nu hængt der i små 2 år, og har roddet meget med det.

· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 21:03
Glemte lige - Mit TV vejer 21,3 kg
But did you die?
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 21:04
Ok. Så det hænger også bare i 2 skruer? Hvor meget vejer dit TV og hvilke plugs brugte du?
But did you die?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 21:32
Jeg har hængt tunge lamper op i enkel lag gipsloft med tillex swip plugs.
Fordelen ved dem er at man kan benytte sin egen skrue som på alm. plugs.

Fandt dem hos min lokale el installatør i en pose med 8 stk.


Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 23:44
Hvis det er trælægter som er brugt inde bagved gipsen så kunne man også bare skrue beslaget direkte fast i dem. Så burde det i hvert fald blive hængende.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 06:13
Søg inspiration her:

http://www.fischerdanmark.dk/PortalData/8/Resources/fixing_system/catelogue_datasheets/documents/h_ndbog_i_bef_stigelse/gips.pdf

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 10:22
Expandett i den røde model kan holde mellem 70 og 85 kg pr. skrue, så det skulle være fint med et wirebeslag i disse. Jeg bruger dem selv på min soveværelses-TV, som dog kun er 40", men da de først var skruet i, så var oplevelsen at jeg kunne hænge hvad som helst i dem - de sidder bare fast!
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 10:29
Ved du om man kan bruge de røde hvis det det kun er et lags gips vægge?
But did you die?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 16:03
Ved enkeltlags gibs er det så vidt jeg husker de blå som man skal bruge, de kan dog af gode grunde ikke bære helt så meget som de røde.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu